Aviseringar
Rensa alla

Ämnar sticka tröjor med stickad text på - ge mig tips och förslag!


Ämnesstartare

Ja, precis. Dessutom hittar jag ingen lämplig forumkategori för denna tråden.

Vad jag än skall göra, är en tröja till en kompis som förr hade i mina ögon sjukt vrickat sympatiska åsikter, men som nu slagit om till mycket osympatiska åsikter. På denna skall det stå:

[förnamn]
[efternamn]
tycker
fel

på framsidan. Kanske skriver något annat på baksidan också. Nu måste jag åka bil med min mamma.

Hjälp mig! Texten får inte vara för lång eller för dålig.


   
Citera

think outside the cocks


   
SvaraCitera

lIve yOur lIfe

cArpe Diem

Flickan sOm vIsste fÖr mYcke


   
SvaraCitera

sUpEr bItCh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

think outside the cocks

Mäh. Nä. Tråkigt.

nachac:

nachac

Har du något tips.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Har du något tips.

Förstår inte riktigt om jag ska vara ärlig. Ska ordet "fel" stå med?

Som "Tycker: [Valfri åsikt]

Fel" Eller ska det stå att den här personen tycker fel och sedan en uppmaning? Vore också hjälpsamt med lite mer info om hur åsikterna slagit om.


   
SvaraCitera

Hon kommer ju ej ha på sig tröjan om det står att hon har fel på den [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Förstår inte riktigt om jag ska vara ärlig. Ska ordet "fel" stå med?

Det är meningen att det skall stå att hans åsikter är felaktiga och inkorrekta, objektivt sett. Obs.: han kommer förstå detta plojet och kommer ej taga illa upp. Det blir jobbigt med en alltför lång text, så jag vet inte om en uppmaning ryms så väl...

Nachac:

Vore också hjälpsamt med lite mer info om hur åsikterna slagit om.

Förr var han en radikal djupekologist, nästan lite primitivistisk, samt relativt jättevänstervriden. Nu är han lite flummigt konservativ med nationalistiska strömningar...

Dock söker jag främst lite vadförna texter som helst (kanske inte framgick i det första inlägget), förslagsvis slagordsliknande korta meningar passande en pocahontasreligiös vänsterperson som mig. Tänkte sticka en tröja till mig själv innan jag börjar med tröjor åt andra, vill lära mig göra't snyggt innan jag ger bort saker.

isola:

Hon kommer ju ej ha på sig tröjan om det står att hon har fel på den

Klart han kommer. [mad]


   
SvaraCitera

"Du tror du äger jorden som du står på"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

"Du tror du äger jorden som du står på"

Mäh. [sad] Jag vill hellre skriva mer menlösa och generiska töntgrejer såsom "Jan Björklund måste dö.", "meat is murder", "Avgå alla", "Återinför vänstertrafiken", "Folkomröstningen gällande rusdrycksförbud - Rösta ja!", "Död åt alla", "Tyck om mig", "Våga vara snäll", eller liknande saker. Slumpmässigt budskap, egentligen. Det är bara så hemskt svårt att hitta på någonting värt. Ack.

En tröja tager sådan hemsk tid att sticka, också. Ack. Måste välja ikväll, samt pixla fram ett snajdigt typsnitt, och klottra över det på rutat papper. Sedan är det bara att sätta igång...

[mad]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Det är bara så hemskt svårt att hitta på någonting värt. Ack.

Du har ju en massa!
Gör en loppa med alternativen och be någon räkna fram ett resultat.

Ögon i en plåthink:

Sedan är det bara att sätta igång...

Ja hej vad det kommer gå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Du har ju en massa!

Image

Funderar på denna. Dock måste jag peta bort allt färgkladd och ersätta med svart och vitt... En pixel motsvarar en maska. Åh. Detta är gräsligt. Ambivalens. Mönstret är nog lite för litet... [mad]


   
SvaraCitera

Vad vill du uppnå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Vad vill du uppnå?

Ingenting särskilt. Vill sticka en tröja som inte ser så gräsligt tråkig ut. Döda tid. Ha roligt. Mobba mina kamrater genom att ge dem stickade tröjor med otrevliga texter på.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ingenting särskilt. Vill sticka en tröja som inte ser så gräsligt tråkig ut. Döda tid. Ha roligt. Mobba mina kamrater genom att ge dem stickade tröjor med otrevliga texter på.

Låt mig omformulera mig: Vilken reaktion vill du få av mottagaren?


   
SvaraCitera