Aviseringar
Rensa alla

Ändra macadressen?


Ämnesstartare

Har blivit bannad från kamrat.com (främst för att jag kallade en äcklig nazist för äcklig nazist) men vill tillbaka in dit. Problemet är att de bannar (tror jag) på macadress och inte ip (testat byta IP, hjälper inte, men använda annan dator på samma IP är inga problem).

Jag har mobilt bredband för min uppkoppling. Har bytt fysiskt modem en gång, så det är inte modemets macadress som är problemet (om det har en sådan, det har det väl?).

Jag har tre nätverksanslutningar jag kan ändra på i kontrollpanelen, plus det trådlösa bredbandet. Hittade någon guide på internet men vet liksom inte vilken mac jag ska ändra på osv... Hjälp?


   
Citera
Ämnesstartare

åh kamrat [love][love][love]
hängde också där när jag var 14 [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske lättare att hänga på någon ny sida och ragga. Match.com eller victoriamilan [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är asvärd sida ju. Dock ej så bra som raggningssida, mest för att jävlas med tards.

Upptäckte att jag bara kunde ändra macaddressen på en av nätverksanslutningarna (den som hette "anslutning till lokalt nätverk). Att ändra den hjälpte inte.


   
SvaraCitera

men usch ofta man vill hänga där, f1 läskig sida[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig vågat hänga dääär, har typ varit på startsidan 2ggr men sedan vänt pga läskig [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj jävlar skrev in kamrat.com och förflyttades tillbaka till 2005.....[shake][cry][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kan inte banna på Mac-adressen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hängde också där när jag var 14

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeez. Kamrat. Those were the days. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De kan inte banna på Mac-adressen.

Kan de inte? När jag kollade runt hittade jag flera nördforum som diskuterade frågan och antydde att det var möjligt, och min far har nämnt det vid tillfälle också (och han är någon slags nätverkstekniker).
EDIT: Insåg nu att det bara verkar vara möjligt över LAN, så tydligen inte.

Några idéer om hur de gör för att banna folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa ny webläsare: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=264636


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade en lösning. Annan webläsare hjälpte inte, men att köra CCleaner gjorde! Då jag redan rensat cookies måste den haft något undangömt långt ner i datorn.

Godmorgon förresten, Axel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Hittade en lösning. Annan webläsare hjälpte inte, men att köra CCleaner gjorde! Då jag redan rensat cookies måste den haft något undangömt långt ner i datorn.

Undrar om man godkänner att dom gör så när man reggar sig.

KingGurka:

Godmorgon förresten, Axel.

Godmorgon. ^^ Fatta att mina fötter gjorde ont igår när jag bara ville somna för att slippa ha ont i dom! [blush]


   
SvaraCitera