Aviseringar
Rensa alla

Ändra mina dåliga matvanor.


Ämnesstartare

Jag äter dåligt och vill ändra på det men det är svårt. Jag äter frukost, ingen lunch för skollunchen är inte god, när jag kommer hem är jag så hungrig att jag har ont i magen men mår illa om jag äter något så ibland äter jag inget när jag kommer hem, sen äter jag alltid middag. Det gör att jag alltid är trött och på dåligt humör men jag har jätte svårt att ändra mina matvanor och jag har försökt äta bättre men det går inte! Någon som har några tips på hur jag kan äta bättre?


   
Citera

Börja med att äta lite frukost, du kan förberedda en mindre smörgås kvällen innan om de är tight om tid på morgonen. I fall du har svårt att få i dig mat så kan de vara bra att försöka hitta något som är lätt att äta eller dricka kanske drickyoghurt. 

I fall skollunchen är äcklig kan du försöka äta den ändå eller åtminstone ta lite sallad. 


   
SvaraCitera
lax
 lax

My dreams are her: Börja med att äta lite frukost,

hen gjorde det. det är ok, jag läste fel med.


   
SvaraCitera

lax: hen gjorde det. det är ok, jag läste fel med.

Hoppsan Kerstin, det var bara skollunchen de gällde. Då har jag ina direkta konkreta tips utöver de lilla jag sagt om den. Har själv aldrig haft problemet att skollunchen är äcklig och oätbar. Visst några gånger var den mindre aptitligt men för de mesta god.


   
SvaraCitera