Aviseringar
Rensa alla

Ändra till ett efternamn


Ämnesstartare

Jag har 2 efternamn men vill bara ha ett så hur jag för att bara ha det ena? Kostar det något och måste mina föräldrar skriva under nåt eftersom jag är under 18?


   
Citera

tror att det antingen är gratis typ första gången man byter namn, eller så kostar det tusen kronor... Väldigt osäker, men har för mig att jag hört det någonstans..[rolleyes]

Du får inte byta namn utan dina föräldrars godkännande när du är under 18... precis som med mycket annat[bigcheers]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Du får inte byta namn utan dina föräldrars godkännande när du är under 18...

Det vet ju du, 15-åring [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror att det antingen är gratis typ första gången man byter namn, eller så kostar det tusen kronor... Väldigt osäker, men har för mig att jag hört det någonstans..[rolleyes]

Du får inte byta namn utan dina föräldrars godkännande när du är under 18... precis som med mycket annat[bigcheers]

Men va bra om det är så[bigcheers] Då ska ja bara tjata på morsan så ja får göra det


   
SvaraCitera

Tickstart:

Det vet ju du, 15-åring [blush]

[mad][mad]

Dold text: you wish[love]


   
SvaraCitera

jag är inskriven med två efternamn men skriver själv bara det ena, om det inte är något jätteviktigt jag ska skriva under. men nu är det helt cp för på legget har jag två efternamn, på bankkortet har jag ett (det som jag aldrig skriver när jag bara skriver ett) och på andra kort är det olika. vet inte hur noga det är med det där riktigt. men jag menar, annars är det nog bara att du gör så helt enkelt, skriver det ena. [shake]


   
SvaraCitera

jag har ett [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har två med, fast jag skriver bara ett, om det inte är jätteviktigt förstås..


   
SvaraCitera

Varför vill du ta bort ena?
Praktiskt med två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vore ju tuffare att ta bort båda.


   
SvaraCitera

kaboom_hihi:

Jag har 2 efternamn men vill bara ha ett så hur jag för att bara ha det ena? Kostar det något och måste mina föräldrar skriva under nåt eftersom jag är under 18?

Du går till skattemyndigheten och ber om ett namnbyte, NEJ det kostar inte första gången. Dina föräldrar kanske måste skriva under.


   
SvaraCitera

Vincenco:

jag har ett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett efternamn, men nyligen lagt till min mammas efternamn som mellannamn, vad jag vet så kostar det inget, och ja, dina föräldrar måste skriva på.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera