Aviseringar
Rensa alla

Ännu en IP-lag


massgrav:

Problemet med alla dessa kostymnissar är att de helt missar hur internet är uppbyggt. Det går inte bara att implementera en berlinmur mitt i vad som idag kallas för internet.

Men när 90% av all datatraffik går till ett fåtal företags hemsidor så kan man anta att det kommer göra en ganska stor skillnad för mångas surfande i varje fall.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Men när 90% av all datatraffik går till ett fåtal företags hemsidor så kan man anta att det kommer göra en ganska stor skillnad för mångas surfande i varje fall.

Det är också det som är det sköna med internet och dess struktur. Försvinner en site kommer det alltid finnas någon som dyker upp som ersättare.


   
SvaraCitera

massgrav:

Det är också det som är det sköna med internet och dess struktur. Försvinner en site kommer det alltid finnas någon som dyker upp som ersättare.

Internet som det var har ju rubbats ganska mycket av jättarna. Jag betvivlar starkt att det kommer någon ny youtube eller att någon konkurerar ut fb etc.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag betvivlar starkt att det kommer någon ny youtube eller att någon konkurerar ut fb etc.

Vänd på steken. Givetvis kommer tider förändras, fokus kommer skifta och nya aktörer kommer in på spelplanen. Vad är myspace idag? altavista, yahoo, spray? [rolleyes]


   
SvaraCitera

massgrav:

Vänd på steken. Givetvis kommer tider förändras, fokus kommer skifta och nya aktörer kommer in på spelplanen. Vad är myspace idag? altavista, yahoo, spray?

jättarna har ersatts av andra som alla säljer ut sig totalt.

Det jag menade var att det skulle komma upp någon bara för att denna lagen kom.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera