Aviseringar
Rensa alla

Ännu en minderårig flicka tros ha våldtagits av asylsökande!!!!


Ämnesstartare

Storchen84:

Jag vet ärligt talat inte om hen trollar, jag vet inte ens vem hen är, jag finner det dock underhållande att hur fullkomligt idiotiskt du än tycker att det är så är det ändå något som får dig att absolut tvunget citera och besvara.

det är för att jag inte vill avfärda människor som idioter pga godhjärtad. därför försöker jag hjälpa dem sluta ha fel helt outtröttligt. men irriterad blir man ju

asså det är sant

Storchen84:

Nej gubben, det är dig själv du tänker på och återigen projicerar, men det är ok, du är förlåtenGlad

Hjärta

hur menar du? var har jag fel? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: det är för att jag inte vill avfärda människor som idioter pga godhjärtad. därför försöker jag hjälpa dem sluta ha fel helt outtröttligt. men irriterad blir man ju

asså det är sant

Alltså bara sluta.

thl*kt N.: hur menar du? var har jag fel?

Var har du inte fel? Fast... det är väl iofs mer rätt att säga att man inte har fel i sina åsikter, så ja, ser man det på det sättet har du ju inte fel. Fast då har å andra sidan har du och alla andra då lika mycket rätt/felOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Alltså bara sluta.

va?

Storchen84:
Var har du inte fel? Fast... det är väl iofs mer rätt att säga att man inte har fel i sina åsikter, så ja, ser man det på det sättet har du ju inte fel. Fast då har å andra sidan har du och alla andra då lika mycket rätt/felOskyldig

Hjärta

menar du att det är mina hänvisningar till empiriska data, mina logiska resonemang eller mina dekonstruktioner av ogiltiga argument som är fel? 

eller provocerar du mig bara till att skriva mer självgoda saker i hopp om att jag ska defamera mig själv? tror inte det funkar... bryr mig inte om det gör det heller...

eller aha du skojar bara eller? fast du är ju skittråkig så det verkar konstigt

aja ha det bra man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: mina logiska resonemang

thl*kt N.: mina dekonstruktioner av ogiltiga argument som är fel?

Dina logiska resonemang - enligt dig själv - ogiltiga argument - enligt dig själv. Bara för att du tycker att ett argument är ogiltigt eller att ett resonemang är logiskt så betyder inte det att resten av världen håller med dig. Alla andra har sina resonemang som dom finner logiska. Och ser argument dom tycker är ogiltiga. Och då är vi tillbaka till det där med alla egentligen har lika mycket rätt/fel.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Jo för män i väst och mellanöstern har inte samma utgångspunkt. Vi exponeras betydligt mer för naken hud här och tar således inte lika hårt på saken som där de i regel skyler sig. Om du hängt med i svängarna de senaste åren så hade d

Precis som om folk i Mellanöstern inte hade internet och dylikt. Att "de" skulle bli så till sig av naken hud att "de" inte kan hålla sig är löjligt.

Weeaboo: "få" är ju också ett relativt begrepp. Sverige har högst våldtäktsstatistik i världen, ingen skulle nog kalla det för ett litet problem.

Och världens hårdaste våldtäktslagar, oavsett kan jag garantera dig att den statistiken inte beror på folks klädsel.

Weeaboo: Våldtäkt kan man ju säga är en extrem yttring för ens negativa attityder mot kvinnor. Så problemet är ju inte en isolerad företeelse utan ger uttryck för en allmänt mer problematisk syn mot kvinnor inom denna gruppen som är minst lika farlig som de våldtäkter de ges uttryck för.

Som återfinns i hela världen och bäst bekämpas i samhällen som har uppmärksammat denna problematik


   
SvaraCitera

AmenHoeStepp: Länken fungerar inte.

Den fungerar för mig.

AmenHoeStepp: Vi är å andra sidan också nästan dubbelt så många, återigen med världens hårdaste våldtäktslagstiftning. Vill också gärna se den statistiken.

AmenHoeStepp: Tjugohundratio var andelen överfallsvåldtäkter relativt konstanta från nittiotalet. Undrar återigen varifrån du får siffrorna.

https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

"Överfallsvåldtäkter definieras här som våldtäkter som begås av gär-
ningsmän som är obekanta för offret och som inleds med ett plötsligt an-
grepp. Överfallsvåldtäkterna utgör 12 procent av samtliga kartlagda våld-
täkter
, en andel som är nästan lika stor för de två urvalsåren. De flesta av
dessa våldtäkter begås utomhus (78 procent) och många av dem under
veckosluten och under sommarmånaderna. Överfallsvåldtäkterna utgör 43
procent av samtliga våldtäkter som begås utomhus."

http://sv.gatestoneinstitute.org/5520/sverige-valdtakt

"2011 polisanmäldes 6 509 våldtäkter i Sverige – men bara 392 i Danmark som har ungefär hälften av Sveriges befolkning. Så även när man justerar för storleken är skillnaden signifikant."

http://www.metro.se/nyheter/darfor-anmaldes-fler-valdtakter-forra-aret/EVHoao!8y867xzmoN5YU/

"Totalt fick polisen in anmälningar om 6642 våldtäkter runt om i landet förra året. Det är 13 procent fler än 2013, då strax över 6 000 våldtäkter anmäldes, visar färsk statistik från Brottsförebyggande rådet (BRÅ)."

Var så god. Om vi utgår från att ungefär 12% av det totala antalet anmälda våldtäkter i Sverige utgörs av överfallsvåldtäkter blev de då 2011 nästan dubbelt så många som det totala antalet anmälda våldtäkter i Danmark. Litar du inte på Danmarks siffror så får du gräva fram egna.

AmenHoeStepp: Inte värdelös indikator när det gäller frågan var man bör rikta sin uppmärksamhet och fokus.

Är det inte viktigt att kunna känna sig trygg på allmän plats? Borde kanske danskarna relativisera bort deras våldtäkter och fokusera på annat, med tanke på att Sverige får in så många gånger fler anmälningar per år?

AmenHoeStepp: Jag viftar inte bort någonting, du försökte påstå att det är vanligare med våldtäkter av obekanta på offentlig plats än omvänt genom att använda statistik om sexualbrott generellt, när det är vedertaget att just våldtäkter är vanligast att utsättas för av någon man litar på och/eller känner. Att hävda något annat är att förvanska problematiken.

Jag menade endast att påståendet "överfallsvåldtäkter är ovanliga" är felaktigt. Det var vad jag citerade och opponerade mig mot. Statistiken postade jag för att visa hur stor andel sexualbrott som begås på allmän plats av okänd förövare och tyckte man enkelt kunde dra slutsatsen att många (inte procentuellt, men till antalet) av dessa sexualbrott måste utgöras av överfallsvåldtäkter. Jag har aldrig trott eller påstått något så befängt som att överfallsvåldtäkter skulle vara vanligare än våldtäkter som begås i hemmet. Borde däremot ha tagit mig tiden att utveckla min tankegång i stället för att bara posta statistik och du är därmed i din fulla rätt att fortsätta utgå från att jag är en idiot. Det gör du väl oavsett.

AmenHoeStepp: "Många."

Det finns över 20 miljoner muslimer i Västeuropa, så även om bara 0,1% av dessa tolkar det där stycket ur Koranen som att det är rättfärdigat att våldta "hedningar" vore de många till antalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus: Den fungerar för mig.

Funkar nu. Seriös artikel/undersökning vad det nu är. Tydligt tendentiös och allra minst har de gjort samma misstag som du med att likställa sexualbrott med våldtäkt. De tror på riktigt att det är vanligare att bli utsatt av någon okänd på offentlig plats än av någon bekant i hemmet eller dylikt

Proteus: https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf /a>

"Överfallsvåldtäkter definieras här som våldtäkter som begås av gär-
ningsmän som är obekanta för offret och som inleds med ett plötsligt an-
grepp. Överfallsvåldtäkterna utgör 12 procent av samtliga kartlagda våld-
täkter, en andel som är nästan lika stor för de två urvalsåren. De flesta av
dessa våldtäkter begås utomhus (78 procent) och många av dem under
veckosluten och under sommarmånaderna. Överfallsvåldtäkterna utgör 43
procent av samtliga våldtäkter som begås utomhus."

http://sv.gatestoneinstitute.org/5520/sverige-valdtakt

"2011 polisanmäldes 6 509 våldtäkter i Sverige – men bara 392 i Danmark som har ungefär hälften av Sveriges befolkning. Så även när man justerar för storleken är skillnaden signifikant."

http://www.metro.se/nyheter/darfor-anmaldes-fler-valdtakter-forra-aret/EVHoao!8y867xzmoN5YU/

"Totalt fick polisen in anmälningar om 6642 våldtäkter runt om i landet förra året. Det är 13 procent fler än 2013, då strax över 6 000 våldtäkter anmäldes, visar färsk statistik från Brottsförebyggande rådet (BRÅ)."

Var så god. Om vi utgår från att ungefär 12% av det totala antalet anmälda våldtäkter i Sverige utgörs av överfallsvåldtäkter blev de då 2011 nästan dubbelt så många som det totala antalet anmälda våldtäkter i Danmark. Litar du inte på Danmarks siffror så får du gräva fram egna.

Du blandar siffror, finns ingen anledning att tro att procentsatsen för överfallsvåldtäkter är densamma 2011 som 2005 och undersökningen från 2005 behandlar 2 370 stycken våldtäkter. 

Amnesty konstaterar 2004 ungefär 500 våldtäkter i Danmark. Samma undersökning konstaterar också att Danmarks våldtäktslagstiftning är fullkomligt efterbliven (alltså bokstavligen, eftersom den inte nådde internationell standard, något som inte förändrades förrän 2013.) Denna lagstiftning gör bland annat att påtvingat sex i medvetslöst eller dylikt tillstånd inte gills som våldtäkt, att den vanligaste typen av våldtäkt (den där man känner varandra) i princip inte går att väcka åtal i och att giftermål är en förmildrande omständighet. Vidare hade Danmark år 2014 Europas högsta prevalens av kvinnomisshandel.

Proteus: Är det inte viktigt att kunna känna sig trygg på allmän plats? Borde kanske danskarna relativisera bort deras våldtäkter och fokusera på annat, med tanke på att Sverige får in så många gånger fler anmälningar per år?

Danskarna borde se över sin attityd och lagstiftning och ta våldtäkter på större allvar. Man bör kunna känna sig trygg på allmän plats då risken för överfallsvåldtäkt år 2010 var citat: Extremt liten.

Proteus: Jag menade endast att påståendet "överfallsvåldtäkter är ovanliga"

"Statistiskt låg prevalens" då. Men visst, det är ett problem oavsett om det bara skulle vara en enda.

Proteus: Det gör du väl oavsett.

Naturligtvis inte.

Proteus: Det finns över 20 miljoner muslimer i Västeuropa, så även om bara 0,1% av dessa tolkar det där stycket ur Koranen som att det är rättfärdigat att våldta "hedningar" vore de många till antalet.

Det finns drygt sju miljarder människor på Jorden, om så bara 0,1 procent av dem är tokiga är det illa nog. Håller inte riktigt som argument


   
SvaraCitera