Aviseringar
Rensa alla

Ännu en Sverigedemokrat har fått sitt hus vandaliserat


Ämnesstartare

Tidigare i veckan angreps Robert Boström och Anders Millards bostäder.
Nu har också David kronlid råkat ut för samma sak igår natt, han är ordförande för Sverigedemokraterna i Örebro län.

Två fönsterrutor krossades med sten, och huset sprejades ner. Detta medan paret var hemma.

- Det här är ren politisk förföljelse från personer som vill få tyst på oss. Det är fruktansvärt att man inte ska få vara i fred som politiker, säger Kronlid till NA.
Någon gång mellan klockan 01 och 02 slängdes sten in i huset där David och hans fru låg och sov. Två fönsterrutor krossades och husfasaden sprejades med texten "Hoppa av sd/Antifa Örebro".
- Vi har fått hot tidigare även om det mest handlat om mejl. Så här i efterhand ångrar jag att vi inte försökt få skyddad identitet. Fler och fler politiker hotas och det kan betyda att färre kommer att engagera sig inom politiken framöver. Kristdemokraternas Lennart Bondeson har ju också hotats.
Vad betyder det här för dig?
- Långsiktigt ingenting. Jag tänker inte hoppa av något för det här.
Örebropolisens informationsansvarige Torbjörn Carlson noterar att attacker av det här slaget dyker upp då och då.
- Lennart Bondeson har ju blivit hotad och så sent som i veckan två andra sd-politiker. Det här rubriceras som skadegörelse men det finns nog andra allvarligare motiv bakom.
Vad säger du om dessa angrepp?
- All måste respektera den demokratiska ordningen och den grundlagsskyddade åsiktsfriheten. Man kan inte ta egna initiativ genom kriminell verksamhet, menar Carlson.
Tidigare i veckan angreps Robert Boström och Anders Millards bostäder. Båda är aktiva inom Sverigedemokraterna.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1402343&wpa=sdledaren-kronlids-villa-attacker...


   
Citera

Det brukar gå till så där när man låter undermåligt folk ha tillgång till stenar.


   
SvaraCitera

SD är så fåniga att jag begriper varför det gjorts, och att AFA är idioter är väl knappast någon nyhet


   
SvaraCitera

Kan ni inte lipa i samma tråd istället för att skapa nya precis hela tiden?

Samma sak som när ni skapar nya trådar varje gång en invandrare begått brott... [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

SD är så fåniga att jag begriper varför det gjorts

Det spelar ingen roll om man uppfattas som fåniga för vissa, fan det kan handla om kalle anka partiet, man ska ändå inte få sitt hus vandaliserat.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Det spelar ingen roll om man uppfattas som fåniga för vissa, fan det kan handla om kalle anka partiet, man ska ändå inte få sitt hus vandaliserat.

Min poäng var att AFA är idioter och att de angriper de som är lika svagna och efterblivna, ingen skada gjord alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Kan ni inte lipa i samma tråd istället för att skapa nya precis hela tiden?

Kan inte du lipa i samma tråd om hur du tycker kommunism är så bra då?

Det här är ett stort samhällsproblem just nu och ett stort hot mot demokratin. Det förtjänar att synas. Föresten blev den förra tråden stängd för att jag kopierat hela innehållet från en nyhetssida, nu har jag inte gjort det så den kan inte stängas.


   
SvaraCitera

Ta reda på vilka det är, gör något värre så dom aldrig någonsin vågar göra något igen. Orka lipa i media hela dagarna.


   
SvaraCitera

Vad är egentligen AFA:s mål? Sånt här kommer ju bara att stärka sympatierna för SD. De verkar mest vara intresserade av att leka rebeller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Samma sak som när ni skapar nya trådar varje gång en invandrare begått brott... [tired]

Det skulle inte finnas tillräckligt med utrymme på detta forum att öppna en ny tråd varje gång en invandrare begår ett brott. Jag tycker det är helt okej nivå här, vill du kolla på hur det kan se ut kan du ju gå in på flashback.

Föresten, varje gång en ny tråd öppnas angående dessa saker visar det sig att den får väldigt många svar. Alltså finns det ett diskussionunderlag.


   
SvaraCitera

åh naj stackarna

får skicka vöykort på påsten så att dom inte blir så ledesen


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

Ta reda på vilka det är, gör något värre så dom aldrig någonsin vågar göra något igen. Orka lipa i media hela dagarna.

Snälla lilla. Sverige demokraterna är ett politiskt parti, sådana eftersträvar vanligtvis röstar i de allmänna valen. Med största sannolikhet kommer dessa rabiata vänsteranhängares förföljelser att leda till ett ökat stöd för SD. Men detta kommer knappast att ske om inte väljarna blir informerade om vad som sker, således gynnas partiet av medias rapportering rörande ovan nämnda händelse.


   
SvaraCitera

____:

Vad är egentligen AFA:s mål?

Tror inte det är AFA. Det finns ingen AFA-grupp i Örebro, om man ser på klottret så står det "Antifa Örebro" så antagligen så rör det sig om en fristående antifascistisk grupp.

____:

Sånt här kommer ju bara att stärka sympatierna för SD.

Det tror jag inte. Däremot så kan det hjälpa till at skjuta SD i famnen på liberalerna.


   
SvaraCitera

antifa är sååååååå lame


   
SvaraCitera

Pajasen:

Snälla lilla. Sverige demokraterna är ett politiskt parti, sådana eftersträvar vanligtvis röstar i de allmänna valen. Med största sannolikhet kommer dessa rabiata vänsteranhängares förföljelser att leda till ett ökat stöd för SD. Men detta kommer knappast att ske om inte väljarna blir informerade om vad som sker, således gynnas partiet av medias rapportering rörande ovan nämnda händelse.

En knarkare som är SDare, det var något nytt.


   
SvaraCitera