Aviseringar
Rensa alla

Äntligen har man erkänt forskninsfusket


Ämnesstartare

Erik112:

Är det verkligen sant att du inte ser vad som eskalerar?

Vet mycket väl vad som eskalerar och det är inte forskningsfuskande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nwgwr:

och det är inte forskningsfuskande

Till stor del jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Och vad har man för glädje av att fotska i matte?

Utan forskning i matte så skulle du inte kunna sitta nu vid din dator och sprida din propaganda. 🙂


   
SvaraCitera
Gifted

Erik112:

Vad hjälper det i dagens fördävade värld, dät människor dör i U länder p g a omoraliska forskare?

Eh? Moralska forskare är väl alltid bra att ha?
Det finns ju klara tillämpningar, (gps-systemet t.ex) mm. Så kom inte och säg att det inte hjälper!

Jag menar, hur hade du tänkt hjälpa någon i utlandet? Skicka pengar dit? Över vilken krypterade förbindelse då?

Eller åka dit? Tja, vad navigerar man då med, om inte en gps?

Det är ignorans som är roten till ondska, skulle jag säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Utan forskning i matte så skulle du inte kunna sitta nu vid din dator .

Kunde varit utan det.

Gifted:

Eller åka dit? Tja, vad navigerar man då med, om inte en gps?

Nu gälde det den medisinska forskmingen.


   
SvaraCitera

Erik112:

Erik112

Helvete vad du ska hålla på. Du klagar på forkning om MATTE? Istället för att påstå att det är forskares fel att folk dör i U-länder, så kan du för i helvete göra något åt saken själv istället för att klaga på andra?

Varför utbildar inte du dig till forskare, flyttar ner till bangladesh och gör allt du kan för att de ska få bättre liv där, istället för att sitta inne här och klaga på forskare som arbetar med det de är intresserade av?

Sen att du verkar vara kristen gör ju inte saken bättre då kristendomen går ut på att lära människor påhittade historier, medan forskning går ut på att lära sig mer av den värld vi lever i.

Innan du börjar klaga på många oskyldiga forskare som gör det dem är intresserade av, så kan du ju klaga på alla helt meningslösa jobb inom kyrkan som endast går upp på att lära folk smörja. Dom gör mindre för U-länderna (och allt annat) än forskarna kan jag iallafall säga dig.

Och nej, jag har inget emot troende. De jag har något emot är troende som klagar på vetenskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

man skulle inför en grupp som skulle avslöja fusket.

WOW! Att en forskare fuskar med en undersökning om hur blommor blommar måste givetvis betyda att evolutionsteorin och big bang också är baserat på fusk och därmed är varenda ord i bibeln helt automatiskt sant! Hej Jesus!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Kunde varit utan det.

Du vet att all aktivitet i en dator är siffror, egentligen?
Ettor och nollor liksom.
(Kuriosa: När jag var liten trodde jag att det där med ettor och nollor i en dator innebar att när jag skrev 0 i word, så sparade den en nolla på hårddisken. Andra tecken än noll och ett förstod jag inte hur den sparade.)


   
SvaraCitera
Gifted

Erik112:

Nu gälde det den medisinska forskmingen.

Ok, där uttalar jag mig inte, då jag inte har någon erfarenhet om hur det går till där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aejtx:

Helvete vad du ska hålla på. Du klagar

Fakta grabben, fakta ....

iddqd:

betyda att evolutionsteorin och big bang också är baserat på fusk

Ja det kan man ju vinkla det till om man vill det.

Stringburka:

Andra tecken än noll och ett förstod jag inte hur den sparade.)

Kul, jag vattade inte var orden blev av när jag suddabae ut dem från datorn.

Gifted:

då jag inte har någon erfarenhet

KRAMAR ÄR EN BRA MEDICIN.
DEN GER ENERGI OCH ETT KÄNSLOMÄSSIGT LYFT.
DU BEHÖVER FYRA KRAMAR OM DAGEN FÖR ATT ÖVERLEVA.
ÅTTA FÖR ATT HÅLLA DEJ UPPRÄTT. TOLV FÖR ATT VÄXA.
VETENSKAPSMÄN SÄGER ATT KRAMAR ÄR EN FORM AV KOMMUNIKATION FÖR DE KAN SÄGA SÅDANT SOM MAN INTE HAR ORD FÖR.
OCH DET FINASTE MED EN KRAM ÄR ATT DU VANLIGTVIS INTE KAN GE EN UTAN ATT FÅ EN TILLBAKA.


   
SvaraCitera

Erik112:

Fakta grabben, fakta ....

Vad är fakta? Att forskare är de grunden till alla problem på jorden?

Sluta ta ut 1/20 av det jag skrev (skrev jag ens något som skulle kunna vara "fakta"?), och ignorera resten.

Du själv gör inte ett skit för människorna i U-länder, så sluta klaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aejtx:

Vad är fakta? Att forskare är de grunden till alla problem på jorden?

T ex ja.

Den medicinska forskningen har gjort så enorma framsteg, att det praktiskt taget inte finns någon frisk människa längre.

aejtx:

Du själv gör inte ett skit för människorna i U-länder, så sluta klaga.

Det vet du inget om och jo jag gör vad jag kan i den vägen. [no-no]


   
SvaraCitera
Gifted

Erik112:

KRAMAR ÄR EN BRA MEDICIN.

Jo, precis.

Att jorden är rund är ett annat faktum som också är helt irrelevant för den här trådens ämne.


   
SvaraCitera

Erik112:

Den medicinska forskningen har gjort så enorma framsteg, att det praktiskt taget inte finns någon frisk människa längre.

Jo, medeltiden var bättre, eftersom att nästan hälften av europas befolkning dog av pesten och medelåldern var nästan hälften av dagens, mycket pga sjukdomar. =DDDDDDDDDDD

Eller?

Erik112:

Det vet du inget om och jo jag gör vad jag kan i den vägen. [no-no]

Nej, tänkte mer på att du har ignorerat alla som nämnt något liknande.

Kan du säga vad du gör för U-länderna som du har bevis till att ingen av forskarna gör? Dom kanske också skänker pengar dit, medan dom kanske inte har någon lust att arbeta 56h i veckan med det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aejtx:

Jo, medeltiden var bättre, eftersom att nästan hälften av europas befolkning dog av pesten och medelåldern var nästan hälften av dagens, mycket pga sjukdomar.

Människans orenhet.
De som följde Bibelns norme under kenvandringen häl epedemier och pandominer borta. så var så lagom syrlig du.
Fast jag tycker allt du skriver ska bara va så anti.

aejtx:

Kan du säga vad du gör för U-länderna

Ger bideag i till oliha hjälpinsattser e t c

Verkar som du bara vill åt mig som person.
Lägg ner det, där har du ingen chans.


   
SvaraCitera