Aviseringar
Rensa alla

ÄNTLIGEN HAWAII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De håller väldigt länge, och ja de luktar inte särskilt gott men man blir ju jävligt brun...

pga bus?

internet:

är rädd för solskyddsfaktor!!!

ennie:

sa Sol Skydds Krämer Har Far

Angelize:

et på mej ut av rädsla å skrubba i väg faktoren så huden,musklerna,organen,bloden lossnade o nu e jag skeleton ist

Nu får ni hudcancer akta er doktorn kommer


   
SvaraCitera

isola:

Nu får ni hudcancer akta er doktorn kommer

jag är övertygad om att man får hudcancer även med solskyddsfaktor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag är övertygad om att man får hudcancer även med solskyddsfaktor.

Mm man kan bli gravid trots kondom också [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Mm man kan bli gravid trots kondom också

ja, fast kondom ökar inte risken för graviditet som jag är övertygad om att solskydd gör för cancerrisken [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ja, fast kondom ökar inte risken för graviditet som jag är övertygad om att solskydd gör för cancerrisken [wink]

Men hur kan du vara övertygad om detta?


   
SvaraCitera

isola:

Men hur kan du vara övertygad om detta?

1 man smetar på sig något kemiskt bajs som går in genom huden och förändrar dess motståndskraftighet gentemot solen
2 man är ute i solen betydligt längre tid än vad man egentligen klarar av och även om det inte syns på huden direkt i form av brännskador så tror jag att den tar stryk ändå

dock är detta bara en känsla [crazy] better stay in shadow!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

or så tror jag att den tar stryk ändå

Ah sant.

internet:

något kemiskt bajs som går in genom huden och förändrar dess motståndskraftighet gentemot solen

Fast den kanske bara lägger sig som ett skyddande lager?

internet:

better stay in shadow!!

Ja! Så slipper man förhoppningsvis vätskebrist också.


   
SvaraCitera

isola:

Fast den kanske bara lägger sig som ett skyddande lager?

det är bara den man brukar ge till barn, den sorten man blir helt vit utav som försvinner när man torkar sig efter man badat. den som är asfet och äcklig. den andra går in i huden.

isola:

Ja! Så slipper man förhoppningsvis vätskebrist också.

sant

jag gillar att sola dock, men försöker göra det med måtta. blir dock alltid lite rosa varje vår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag gillar att sola dock, men försöker göra det med måtta. blir dock alltid lite rosa varje vår.

Brukar också försöka, tar tid för mig att få någon färg dock. Solen ser mig inte [sad] blir varken rosa, brun eller röd. Kan bli en liten stund, men sen går det över.

internet:

den som är asfet och äcklig. den andra går in i huden.

Stackars oss D-vitaminfattiga som måste hålla på och kladda med sådant där.
Googlade på detta pga intressant, men hittade inte så mycket empirisk forskning faktiskt. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Brukar också försöka, tar tid för mig att få någon färg dock. Solen ser mig inte blir varken rosa, brun eller röd. Kan bli en liten stund, men sen går det över.

ok jag blir rosa och sen vit, fast som från ingestans verkar jag bli brun i år... det har inte hänt sen jag var i asien i tre månader. mkt konstigt.

isola:

Googlade på detta pga intressant, men hittade inte så mycket empirisk forskning faktiskt.

nä, jag kan tänka mig att det är svårt att hitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ok jag blir rosa och sen vit, fast som från ingestans verkar jag bli brun i år... det har inte hänt sen jag var i asien i tre månader. mkt konstigt.

Undras om ens soltålighet kan ändras med åren.
Min syster som ända sedan hon var litenliten blivit jätteröd efter bara en liten stund i solen blir numera jättebrun.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

pga bus?

nej men den gör så man blir ännu brunare o brunare snabbare av solen.


   
SvaraCitera

isola:

Undras om ens soltålighet kan ändras med åren.

ja det gör den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

nej men den gör så man blir ännu brunare o brunare snabbare av solen.

låter misstänksamt


   
SvaraCitera