Aviseringar
Rensa alla

är 15 och kan inte säga r.......


Smoke
Ämnesstartare

okej då, kommer från västerbotten


   
SvaraCitera

Haha det va en i min förra klas som inte kunde säga R å hon va 18 [bigcheers]

Hon hade inga vänner, tror det va därför hon sa vännej åt dem [blush]


   
SvaraCitera
time
 time

Alla som lär sig säga R sent heter något med R i. Finner det hysteriskt roligt. Typ min lillasyster, TS, och en limbolärare vi hade i lågstadiet, som lustigt nog kom från Rimbo. Han hette Andreas.


   
SvaraCitera
Smoke
Ämnesstartare

jo, men får nig lära mig leva med det, inte så kul men...
får hoppas att tjejerna mognar till sig lite och inte bara dömmer efter det. börjar bli less på det:/ [sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Smoke:

får hoppas att tjejerna mognar till sig lite

Alltså. Har du faktiskt öppet blivit dissad för att du har ett talfel? Annars skulle jag tippa på att det är din brist på självförtroende som hindrar dig från att lyckas med damerna.

För övrigt: Om det faktiskt stör dig så mycket kan du väl boka en tid med en talpedagog och jobba på det? [party]


   
SvaraCitera
Smoke
Ämnesstartare

a det kan man säga, har hänt nån gång [sad]. men ja jag vet, hade sämre förut men blir bättre, gjorde ju tråden för att få veta era åsikter [smile]


   
SvaraCitera

Korkat av dina päron att inte ha tagit dig till talpedagog för längesedan :S


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

flytta till skåne

[love]


   
SvaraCitera

gick förövrigt i samma klass som en kille med samma namn som du. han var mkt, mkt jobbig. för att han ej skule blandas ihop med den andra robin i klassen kallades han (när folk pratade om honom) för "jobin"

trots att denna kille var jättekorkad, jättejobbig och inte kunde säga r så sprang det massor av tjejer efter honom, så jag tror inte att ditt talfel behöver vara till något större problem på den fronten.

Dold text: sen att det bara var väldigt jobbiga och korkade tjejer som ville ha hnm är kanske ej relevant. tror dock det berodde mer på hans sätt att vara än på hur han pratade


   
SvaraCitera
Smoke
Ämnesstartare

okej, jo jag får leva med det och ta det som det är 😛
och ja mina päron borde det....


   
SvaraCitera

Det är inte försent! Även om det kanske blir svårare ju äldre man är.


   
SvaraCitera
Smoke
Ämnesstartare

får nig ta ett snack med mina päron om det


   
SvaraCitera

Min klasskompis är 23 och kan inte säga r. Han får mer ligg än mig. så tro inte att du får ligg bara för att du inte kan säga r.


   
SvaraCitera

jag kan inte heller säga "r", men det har mer med att jag är född och uppvuxen i skåne att göra än något annat. det är lugnt; alla älskar skåningar.


   
SvaraCitera
Smoke
Ämnesstartare

haha, a skåne är lite speciellt ^^


   
SvaraCitera