Aviseringar
Rensa alla

Är Aftonbladet alltid trovärdig källa?


Smilen
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Aftonbladet är en lika bra källa som Fria Tider. Glad

Ungefär, det är den uppfattningen jag har fått av Aftonbladet. Varav detta så vill jag fråga vad som verkligen är dåligt med Aftonbladet som folk glorifierar.


   
SvaraCitera

Punda:

Vad har det med trovärdigheten att göra så länge allt stämmer? ;00 Kan vi inte iaf försöka medverka i trådarna på ett relevant sätt??

Inget alls egentligen. Därav den dubbla markeringen/förtydligen vid ordet dålig


   
SvaraCitera

Mymlans_Dotter:

Inget alls egentligen. Därav den dubbla markeringen/förtydligen vid ordet dålig

Ålrajt


Här är en sjudagarsprognos över vädret på Pluto
yP43Tbu.jpg


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

387 - F GråterCensur


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
time
 time

rogernw:
Med tanke på att Aftonbladet glorifierar Zara Larsson, nej! 

Zara Larsson är ju tokbäst, alla medier borde hylla henne.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jungman:
http://tomasf.se/etc/cancer.txt

För mycket sexDåså se till att inte ha en kåt brud.


   
SvaraCitera

Man ska aldrig tro på något aftonbladet skriver. Du ska undantagsvis utgå från att de blåljuger tills andra multipla källor understryker det som dem skrivit. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Ungefär, det är den uppfattningen jag har fått av Aftonbladet. Varav detta så vill jag fråga vad som verkligen är dåligt med Aftonbladet som folk glorifierar.

Det är en skvallertidning som ger politiskt vinklad och censurerade nyheter om skit för det mesta. Massor av betala artiklar som är reklam.


   
SvaraCitera

rogernw:
Med tanke på att Aftonbladet glorifierar Zara Larsson, nej! 

Eeeeh nej, Zara Larsson är goals


   
SvaraCitera

Ingen källa är alltid trovärdig. Aftonbladet ligger i botten av de seriösa eftersom de prioriterar snabbhet och sensationalism framför korrekthet, i likhet med  andra kvällstidningar. De är dock, till skillnad från vad vissa skriver i tråden, långt mycket mer tillförlitliga än Fria tider.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Det är en skvallertidning som ger politiskt vinklad och censurerade nyheter om skit för det mesta. Massor av betala artiklar som är reklam.

Man kan lika gärna välja Metro då? Vad anser du om det?


   
SvaraCitera

Man måste alltid komma ihåg att Aftonbladet - och andra tidningar - vinklar och förskönar/svartmålar saker för att få flerläsare, fler läsare ger större vinst. Jag skulle dock inte (som vissa andra) säga att det är en kass källa, utan mycket av det som står kan nog stämma, men jag skulle i alla fall hitta belägg för sakerna som står på Aftonbladet även någon annanstans om jag använder informationen i "viktiga" sammanhang, typ uppsatser, presentationer och liknande.

Nyheter i form av kvällstidningar brukar ofta vara mer underhållning än faktiska nyheter... Men om inte annat kan Aftonbladet åtminstone vara bra om man vill få någon slags "grundförståelse" för något som man senare kan läsa vidare kring hos någon annan källa!


   
SvaraCitera

Nej verkligen inte 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Frågan är hur dåligt det går för GP som är seriösa?


   
SvaraCitera