Aviseringar
Rensa alla

Är alla lika bra?


Ämnesstartare

Tror ni att alla egentligen kan få en lyckad karriär?
Alltså, om det nu skulle kunna gå att mäta kompetens, skulle alla ha lika hög, fast inom olika områden? Sen är det bara yttre omständigheter som avgör hur det blir. Handlar det egentligen bara om att komma på vad man är bra på?


   
Citera

Maskrus:

Handlar det egentligen bara om att komma på vad man är bra på?

Jag tror så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Tror ni att alla egentligen kan få en lyckad karriär?

Ja.

Alla kan troligtvis inte få en superlyckad karriär som ex forskare, men jag tror alla kan få en bra karriär på sin sak.


   
SvaraCitera
smisk

Maskrus:

Handlar det egentligen bara om att komma på vad man är bra på?

Tror också det. Eller iaf något man tycker om att göra. Det man njuter av brukar man ofta kunna göra bättre.


   
SvaraCitera

Finns en del som faktiskt inte är bra på nånting. Fast de kan ju få lyckade karriärer i alla fall. Så du har nog rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med rätt förutsättningar, så ja. Alltså motivation, hjälp, kontakter osvosv. Annars, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Tror ni att alla egentligen kan få en lyckad karriär?
Alltså, om det nu skulle kunna gå att mäta kompetens, skulle alla ha lika hög, fast inom olika områden? Sen är det bara yttre omständigheter som avgör hur det blir. Handlar det egentligen bara om att komma på vad man är bra på?

nej, vissa personer suger helt enkelt på allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Med rätt förutsättningar, så ja. Alltså motivation, hjälp, kontakter osvosv. Annars, nej.

Men det jag menade var om man bortser från yttre faktorer, så du menar alltså att vissa faktiskt är "sämre"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Men det jag menade var om man bortser från yttre faktorer, så du menar alltså att vissa faktiskt är "sämre"?

Sämre skulle jag inte vilja påstå, men alla kan inte göra värsta lyckade karriären. Eller det beror väl på vad du menar med lyckad karriär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej Maskrus. Jag tycker det..alla är lika bra och lika mycket värda..alla är bra på sin sak..alla är viktiga för att samhället ska gå ihop..vi har olika roller men inom olika områden..precis som du säger. Nu gäller det att hitta vad man själv är bra på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nope. Det som klassas som god karriär enligt dagens normer förutsätter att andra inte har en lika bra sådan. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Handlar det egentligen bara om att komma på vad man är bra på?

en hel del personer är inte lämpade att göra något alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Tror ni att alla egentligen kan få en lyckad karriär?

Nej, Negrerna är dömda att vara slavar åt dom vita....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Sämre skulle jag inte vilja påstå, men alla kan inte göra värsta lyckade karriären. Eller det beror väl på vad du menar med lyckad karriär.

Nej, det har man ju märkt, någon måste ju få skitjobben. Men om det var praktiskt möjligt, skulle det funka då?


   
SvaraCitera