Aviseringar
Rensa alla

Är BibelnMedJoel ett "troll"?


Ämnesstartare

Jag tycker att man aldrig borde säga att folk är troll. Det är väldigt kränkande och jag tycker du borde sluta upp med alla kalla folk troll. Nej jag tycker inte du ska sluta upp med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, BibelnMedJoel är inget troll. Han går igenom något som ofta klassas som "frälsningskick" och den avtar med tiden. I frälsningskicken ingår att man vill sprida "budskapet" till så många som möjligt. Egentligen inget märkligt med det men kan uppfattas lite avvikande idag år 2018 när rekordmånga har lämnat svenska kyrkan och många inte bekänner sig som kristna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariam Spader:
Jag tycker att man aldrig borde säga att folk är troll. Det är väldigt kränkande och jag tycker du borde sluta upp med alla kalla folk troll. Nej jag tycker inte du ska sluta upp med det

vet inte om du tänker på det magiska sagoväsnet men troll på internet betyder helt enkelt lurendrejare vilket inte är lika kränkande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dahlbear:

vet inte om du tänker på det magiska sagoväsnet men troll på internet betyder helt enkelt lurendrejare vilket inte är lika kränkande

Troll i internetvärlden syftar väl i första hand på individer som har väldigt oppositionella åsikter än vad gemena man på det aktuella forumet har. Går du ex in på (v) forum som (sd) och framför dina åsikter så klassas du av medlemmarna på (v) forumet som ett "troll".  Mycket glad

Det har inget med lurendrejeri eller lurendrejare att göra utan att dina åsikter skiljer sig från den stora massan på det aktuella forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni rättar inte mig jag har en mycket bättre utbildning än båda er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Troll i internetvärlden syftar väl i första hand på individer som har väldigt oppositionella åsikter än vad gemena man på det aktuella forumet har. Går du ex in på (v) forum som (sd) och framför dina åsikter så klassas du av medlemmarna på (v) forumet som ett "troll".  Mycket glad

Det har inget med lurendrejeri eller lurendrejare att göra utan att dina åsikter skiljer sig från den stora massan på det aktuella forumet.

ja exakt, påpeka att folk har olika åsikter är inte kränkande. och om man nu tror att någon är ett troll pga dens tyckande så är den väl ett troll och man borde inte lägga sig i det för det blir kränkande om man är på personen hela tiden så LÅS TRÅDEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariam Spader: jag tycker du borde sluta upp med alla kalla folk troll. Nej jag tycker inte du ska sluta upp med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: Det har inget med lurendrejeri eller lurendrejare att göra utan att dina åsikter skiljer sig från den stora massan på det aktuella forumet.

Även att troll ofta är anonyma och använder sig av en påhittad identitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariam Spader:
Ni rättar inte mig jag har en mycket bättre utbildning än båda er

Jag rättar dig bara vad beträffande ordet "kränkande" och betydelsen av vad som på nätet klassas som troll. Din utbildning har över huvud taget inte med saken att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariam Spader:
Ni rättar inte mig jag har en mycket bättre utbildning än båda er

din intelligens är dock inte högre än vår hA BURN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Nej, BibelnMedJoel är inget troll. Han går igenom något som ofta klassas som "frälsningskick" och den avtar med tiden. I frälsningskicken ingår att man vill sprida "budskapet" till så många som möjligt. Egentligen inget märkligt med det men kan uppfattas lite avvikande idag år 2018 när rekordmånga har lämnat svenska kyrkan och många inte bekänner sig som kristna.

Aha, tack!


   
SvaraCitera

Mariam Spader:
Ni rättar inte mig jag har en mycket bättre utbildning än båda er

så utbildningen gör så man inte får rätta folk? ja men då får du inte rätta mig då mina föräldrar är mycket högutbildade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariam Spader:
Ni rättar inte mig jag har en mycket bättre utbildning än båda er

DET DÄR ÄR ENBART EGOISTISKT OCH SÅ ATT SÄGA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dahlbear:

din intelligens är dock inte högre än vår hA BURN

Nu sitter hon ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

så utbildningen gör så man inte får rätta folk? ja men då får du inte rätta mig då mina föräldrar är mycket högutbildade

"BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURN" - Michael kelso 2k4 


   
SvaraCitera