Aviseringar
Rensa alla

Är Birger en hipster? (utvikningstråd)


Ämnesstartare

så pretto att säga så förstår du det


   
SvaraCitera

dazed:

Min spontana tanke är: vem fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

dock är jag ej så pretto är "intellektuell"

nej

och ont: vet inte, njä. håller med dazed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

så pretto att säga så förstår du det

pretentiös: (intellektuellt) anspråksfull (i en utsträckning som det inte finns täckning för)

r ej särskilt anspråksfull [confused]

f.ö. alla som läser tråden bryr sig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför använder du glasögon om du inte ska se in i dom? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

fedt hipster att ba: "jag gillar och FÖRSTÅR beefheart" och sen bara "beefheart r 2deep4u"

Jag har aldrig sagt att jag förstår Beefheart, det gör jag verkligen inte, mest för att han blev helt jävla galen efter Safe as milk så att man inte fattar ett skit av hans texter. Däremot kan jag gilla hur något sådant kaotiskt tillslut kan verka så strukturerat, och om jag är hipster för det så är väl Man Man, TVOTR, Bob hund, The Pixies, The Black Keys, The Grateful Dead och Sex Pistols hipster de med, för att inte nämna alla de andra tusentals artister som blivit influerade av honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Varför använder du glasögon om du inte ska se in i dom? [bigsmile]

lånade en kompis glasögon, har 1 st dålig syn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

för att inte nämna alla de andra tusentals artister som blivit influerade av honom.

asså, band som säger att de var influerade av beefheart r hipster. alla vet att det var zappa som influerade alla men vissa ba "nä vi är för """coola""" för zappa, vi lyssnar på beefheart"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

pretentiös: (intellektuellt) anspråksfull (i en utsträckning som det inte finns täckning för)

ja

Birger:

r ej särskilt anspråksfull [confused]

ok


   
SvaraCitera

Birger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Alltså det känns inte så hipster att vara hipster[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

asså, band som säger att de var influerade av beefheart r hipster. alla vet att det var zappa som influerade alla men vissa ba "nä vi är för """coola""" för zappa, vi lyssnar på beefheart"

Eller så beror det helt enkelt på att Zappa aldrig gjorde lika bra musik som Beefheart?

Det finns en anledning varför Trout mask replica finns med på tex rolling stone magazines top 500 album genom tiderna, han var helt enkelt väldigt nyskapande och unik.

Sedan är det väl hipster att gilla okända saker? Tror inte Beefheart räknas dit riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

han var helt enkelt väldigt nyskapande och unik.

whatev.

Dan_the_ironman:

Sedan är det väl hipster att gilla okända saker? Tror inte Beefheart räknas dit riktigt.

säg d till:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

whatev.

Tror bara du är sur för att jag inte tycker du är hipster, men som de andra redan påpekat är du ändå unik, du är faktiskt sjukt pretto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tror bara du är sur för att jag inte tycker du är hipster,

bryr mig ej särskilt mycket, undrade mest

Dan_the_ironman:

du är faktiskt sjukt pretto.

[rolleyes][confused][cute][surprised][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

bryr mig ej särskilt mycket, undrade mest

Är det därför du gjorde en tråd med poll och asmånga bilder och sedan angriper de som inte tycker det?


   
SvaraCitera