Aviseringar
Rensa alla

är blyg, tyst och dålig på att prata... vill göra ändring


vet hure är, är asocial vid vissa tillfällen


   
SvaraCitera

Det är jättesvårt att vara tyst och blyg. Har man fått den "stämpeln" så kan det oxå vara svårt att bli av med den. Jag föreslår ändå att du övar, övar och övar. Sätt upp små mål varje dag såsom att du ska 1) Säga minst en kommentar när du står med minst 3 personer i tex skolan. Öka sedan målen varje dag...

Lycka till!!


   
SvaraCitera

ihafffl:

så hur ska jag bli bättre på det?

Prata tydligt, inte för fort, se den du pratar med i ögonen, lyssna noga på den du pratar med och memorera vad den säger så får du fler trådar att gå på om samtalet klingar ut.

Du kan ju ta en punkt i taget om det är jobbigt för dig [party]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Drick sprit. Det fungerar för resten av Sverige.


   
SvaraCitera

ihafffl:

så hur ska jag bli bättre på det?[tard]

Börja prata med folk när du får chansen/flika in med dina åsikter när du får möjlighet. Var inte heller rädd för ögonkontakt med den du pratar med. Det är jobbigt i början om man är blyg, men till slut märker man att det inte är så farligt. Då blir allt det där lättare [y]


   
SvaraCitera

jag är ofta tyst... särskild bland folk av det andra könet, killar alltså, vilket suger lite. jag vet fan inte heller vad jag ska göra. känner mig som en norrlänning fast värre oftast.

men efter en öl eller två är jag AWESOME synd bara att leven tar skada om man är ständigt småfull[n]


   
SvaraCitera

hannnah:

jag är ofta tyst... särskild bland folk av det andra könet, killar alltså, vilket suger lite. jag vet fan inte heller vad jag ska göra. känner mig som en norrlänning fast värre oftast.

men efter en öl eller två är jag AWESOME synd bara att leven tar skada om man är ständigt småfull[n]

Att gå från att vara (relativt) osäker till säker är en del av vår livsprocess...; att gå från ung till "vuxen"... Tillflykter av alkohol sätter bara käppar i hjulet i den processen och risken finns då att du aldrig lär dig allt vad självsäkerhet är.

Det gäller att utmana sig själv, att ta reda på och våga vara den person man själv (och enbart absolut enbart bara vad en själv) vill vara. Har du inte orken just nu så vila och förbered dig för the ride of your life.

Det är vad jag tror iallafall, inte för att jag själv har uppnått min strävan efter självsäkerhet, men det kommer.

Orkar inte nu - dels för att det är ganska krångligt att och tidskrävande att reflektera om för det finns inget idealiskt koncept för hur man ökar sin säkerhet för det skiljer sig för alla för alla är olika you know (för att inte tala om att jag själv också är osäker/inte vet), och dels för att jag är trött - gå in mer på detalj hur man ökar sin säkerhet.

Hoppas det är till någon hjälp. [smile]


   
SvaraCitera

Jag pratar inte så mycket men gillar att spela Mario Kart.


   
SvaraCitera

ihafffl:

hej allihopa, jag är en väldigt blyg och tyst kille, är dålig på att prata, men jag vill göra ändring och när skolan börjar igen vill jag vara TYNG på att prata[cool]
så hur ska jag bli bättre på det?[tard]

du kan börja prata med mig som är en trevlig tjej som inte dömer någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för allt. tack så mycket.
jag är mycket bättre 😀
[love]


   
SvaraCitera

hälsa på människor du ser ute [y]


   
SvaraCitera

kebu12:

bli tjej, dom verkar aldrig kunna


   
SvaraCitera

BANG!!!! på huvudet,om nån skratta åt dig eller samtidigt när du pratar !,!!!,,  tror migggg. 😀


   
SvaraCitera

ihafffl: så hur ska jag bli bättre på det?

PRATA 


   
SvaraCitera

va vill du prata om då 


   
SvaraCitera