Aviseringar
Rensa alla

Är campus telge en bra skola?


Ämnesstartare

Jag funderar på att läsa tekniskt basår i den här skolan. Kth - kallat campus telge. Min kompis gillade inte att plugga där, mycket mer press på studier osv. Sedan är det väldigt många invandrare i Södertälje. Någon?


   
Citera
Ämnesstartare

Någon?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du hört något bra om stället? om inte, varför funderar du på att plugga där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud. Sluta nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har du hört något bra om stället? om inte, varför funderar du på att plugga där?

Det enda jag vet är att KTH har ett bra rykte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan förstå att skolan är bra osv det är ju KTH trots allt. Lite dåligt bara att de ligger i Södertälje med alla invandrare.


   
SvaraCitera

Men prata men en SYO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ursäkta? var det inte du som klagade på att leijonsparf var rasistisk i en annan tråd (trots att han inte var det)? du är inte mycket bättre sjläv [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men ursäkta? var det inte du som klagade på att leijonsparf var rasistisk i en annan tråd (trots att han inte var det)? du är inte mycket bättre sjläv

Ja, men i invandrartäta fattiga områden innebär ju det mer kriminalitet. Inte alls roligt och fler SD-sympatisörer pga detta.


   
SvaraCitera

jag går på kth fast i stan

har hört att alla invandrare i södertälje blir utrysta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har hört att alla invandrare i södertälje blir utrysta

Konstigt med tanke på att det är en stor andel invandrare som går just där?


   
SvaraCitera

Anura:

Konstigt med tanke på att det är en stor andel invandrare som går just där?

Nä det är väl inte konstigt, som du själv sa

Anura:

i invandrartäta fattiga områden innebär ju det mer kriminalitet. Inte alls roligt och fler SD-sympatisörer pga detta.


   
SvaraCitera

Jag förstår om du är skeptiskt och har fördomar om Södertälje. Det hade jag också innan jag flyttade hit för att börja studera till högskoleingenjör på telge.
Men kan nu säga att det var mitt livs bästa val! Den sammanhållningen vi har här går inte hitta någon annanstans på KTH. Det bästa med skolan är att man får en sådan nära relation mellan lärare, administrationen och studenterna.

Lärarna på skolan är en klass för sig, alla är väldigt pedagogiska och förklarar väldigt bra. Klart att det behövs mycket plugg vid sidan om, men det kräver alla vettiga högskolor.

IsT (KTH-sektionen på campus telge) är en av de sektioner som arrangerar flest event. Under ett vanligt verksamhetsår ser ut så här:

• Mottagningen
• Studentkampen(ska försöka få gång det i år igen)
• En arbetsmarknadsdag(i år fick vi besök av 23 företag)
• 4-5 gasquer(sittningar)
• Torsdagspubar varannan vecka (På KTH:s största sektionslokal)
• Temapubar var tredje fredag(ungefär)
• Designnatten(sitter vaken i 24h och löser ett verkligt case)
• Åre(snowboard och skidsemester i en vecka)
• Idrottsaktiviteter 2 gånger i veckan(fotboll, innebandy, basket)
• Samarbete med Molto som anordnar spelningar i stadshuset
• Avslutningsgasque
• Har en teknik och robotförening som anordnar och deltar på events
Och massor med andra mindre aktiviteter runt om! Studentlivet här nere är grymt!
Börjar du här rekommenderar jag dig starkt att engagera dig i det mesta! Studentlivet blir så mycket roligare då!
ist.campustelge.se/


   
SvaraCitera