Aviseringar
Rensa alla

Är dåligt mående en anledning till att inte göra en uppgift?..


M04
 M04
Ämnesstartare

((Sorry för rörigt inlägg men är sämst på å skriva när jag har ångest 2.0 å övertänker/ är helt lost he heFörvirrad))

Liksom jag mår långt ifrån bra osv blablabla och pga det så har jag inte kunnat göra så mycket av en svenskauppgift/rapport om en författare+bok..((svårt att förklara men jag kan verkligen inte lycka göra den i dagsläget så som läget är blablabla))

och ja den skulle varit inlämnad för ett tag sen meen läraren har inte direkt sagt nåt om de (antar de e för att hon har mkt just nu att rätta osv¿) och jag har rätt mkt  kvar men mår förjävligt å  ja blir värre av att ha den uppgiften + annat i skolan liggandes men kan verkligen inte göra det...

och ja jag vet inte helt men antar att jag riskerar att få F i slutbetyg i svenska för man måste väl ha godkänt i samtliga kunskapskrav ?eller? 
och då antar jag att de kanske blir lovskola eller nåt för att bli behörig till gymnasiet?
-
men ja jag tänkte bara att
«va fasen ska jag säga till läraren när hon nämner att jag inte har lämnat in den? Kan jag säga att jag mått dåligt och därav inte lyckas göra den?»


   
Citera
Algot

Det bästa är att prata med din lärare om det, eller be en kompis att hjälpa dig


   
SvaraCitera

Orsak och verkan


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

Algot:
Det bästa är att prata med din lärare om det, eller be en kompis att hjälpa dig

1, vågar inte prata me läraren om de för är sämst på att prata Skeptisk
2, har ingen vän jag e nog nära längre som jag kan be hjälpa migFörvirrad


   
SvaraCitera

Det kan vara så att du behöver medicin...


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

champuss:
Det kan vara så att du behöver medicin...

Jag vet..


   
SvaraCitera

ja asså om du har en lärare/skola som lägger stor vikt på elevhälsan kommer de säkert förstå dig 


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:
ja asså om du har en lärare/skola som lägger stor vikt på elevhälsan kommer de säkert förstå dig 

Om de skulle lagt stor vikt på elevhälsan skulle de reagerat från minst ett år sedan då min frånvaro var över 10%( vilket de har sagt är nån typ av gräns)och att jag redan haft några F/ många ämnesvarningar, följt upp dendär orosanmälan kuratorn på skola gjorde men hände O med, akrostikon med på idrotten, osv osv, eller har jag fel¿ (ak kanske bara är jag som är osynlig, who knows)


   
SvaraCitera

M04:

Om de skulle lagt stor vikt på elevhälsan skulle de reagerat från minst ett år sedan då min frånvaro var över 10%( vilket de har sagt är nån typ av gräns)och att jag redan haft några F/ många ämnesvarningar, följt upp dendär orosanmälan kuratorn på skola gjorde men hände O med, akrostikon med på idrotten, osv osv, eller har jag fel¿ (ak kanske bara är jag som är osynlig, who knows)

kan du inte få anpassat schema då?


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:

kan du inte få anpassat schema då?

Svårt när dom inte ser mig eller inte bryr sig och jag inte vågar prata om det


   
SvaraCitera

M04:

Svårt när dom inte ser mig eller inte bryr sig och jag inte vågar prata om det

Ledsen kompis men man kan inte sitta och vänta på hjälp, du måste skaffa hjälp. 


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:

Ledsen kompis men man kan inte sitta och vänta på hjälp, du måste skaffa hjälp. 

I know


   
SvaraCitera