Aviseringar
Rensa alla

Är denna generation verkligen så dålig?


Ämnesstartare

Ja är den det eller fortsätter vi bara med gamla trenden som alltid sagt att det var bättre förr?


   
Citera

Dagens ungdomsgeneration är usel, ja. Rodnar

Nej, det var inte bättre förr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Råkade göra "Ja det var bättre förr" till Röstnings titel whoops Rodnar


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:
Ja, Absolut (Svar reserverat till Zlatan)

Kanon


   
SvaraCitera

Ja, man går tillbaka till enkla svar och ytliga värderingar. Rasbiologi, identitetspolitik och kulturrelativism är ju populärare än någonsin, jag är ganska orolig för framtiden... Det kommer nog bli ganska dåligt för ganska många ganska snart.


   
SvaraCitera

Men äeh, så har och kommer folk alltid säga. "Det var bättre för, blablabla" Ja men varsågod, kör på ert konservativa tänkande och se hur lyckliga ni blir av det.


   
SvaraCitera

Dålig? Ja. Värre än tidigare? Nej. 


   
SvaraCitera

Finns alltid många som tycker att det var bättre förr. Ur ren flyktingsynpunkt var det garanterat bättre förr. Men frånsett flyktingterrorn tycker jag att det är ganska coolt idag. 


   
SvaraCitera

Det är bättre nu idag på många sätt t.ex angående jämställdhet, olika levnadsvillkor helt enkelt så jag skulle säga att idag är samhället bättre än vad det var förr på vissa punkter men individen(Vår yngre generation) mår sämre, självmordsantal ökar , mobbning blir grovare, självskadebeteende förekom nästan inte förr. Det skulle dock vart skönt o leva förut då ingen brydde sig särskilt mycket och det inte var lika strikt som det är nu idag med tanke på vad man får och inte får göra


   
SvaraCitera

odio a los musulmanes:
Finns alltid många som tycker att det var bättre förr. Ur ren flyktingsynpunkt var det garanterat bättre förr. Men frånsett flyktingterrorn tycker jag att det är ganska coolt idag. 

Tänkte precis skriva om flyktingsituationen! Helt klart bättre förr. 


   
SvaraCitera

nä tycker ni verkar bra


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
nä tycker ni verkar bra

=)


   
SvaraCitera
lok501

Det beror på vad som defineras som "bra" samt din personliga erfarenhet! Allt är inte bra eller dåligt. Personligen så tycker jag inte om den fördummade tonårskulturen med stort fokus på droger och alcohol med för lite kunskap om konsikvenser. Nu är detta inte specielt nytt men jag skulle föredra att umgås med "gammelrika" tonåringar som man kan diskutera lite mer med, men det är jag. (please don't hate)

När det kommer till "bättre förr" så tycker jag att det finns för och nackdelar med Idag, och tycker att det är viktigare att sträva mot en förbättring än att minnas det som varit.


   
SvaraCitera

föredrar trender som jag kan ignorera så ja den här generationen är värre än många andra
följer samma 20årsintervall som vanligt med disco->techno/eurodance->idag för att lägga det i musikaliska termer


   
SvaraCitera

Vill ju rösta på ja det var bättre för


   
SvaraCitera