Aviseringar
Rensa alla

Är det aldrig någon kille som undrar vad vi tjejer vill ha hos er?


Ämnesstartare

Eller är det bara något man inte kan fråga om som kille pga då ska man ju vara tuff och inte bry sig?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det undrar jag dagligen, då det är något som jag saknar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid undrat det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejer vill ha en kille med hög social status.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket spelar samhället in till att det är såhär? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo dom undrar men många tror de vet det utn att fråga pga manligt att vara alfa och bestämma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Hur mycket spelar samhället in till att det är såhär? Tardig

Mycket. Alla reklambilder och skit på vältränade snubbar iklädandes endast kalsingar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl klart man har undrat över det, killar har det allmänt mycket svårare att få tjejer än vad tjejer har att få killar, då är det väl logiskt att killar undrar mer eller minst lika mycket varför? Finns en helvetiskt massa olika guider och även kurser som killar kan ta för att bli bättre på att charma tjejer. Och det är väl för att många killar inte har koll på vad tjejer vill ha, eller så har de koll men besitter ändå inte rätt skicklighet eller personlighet?

Men det är kanske sant att vi inte "frågar" lika mycket.

Eller är jag ute och snurrar nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
tjejer vill ha en kille med hög social status.

På vilket vis menar du då? En med fancy jobb, tjusigt boende, många vänner och hela kalaset?

Hjärtlös:
jo dom undrar men många tror de vet det utn att fråga pga manligt att vara alfa och bestämma

Misstänker det. 

Gurksallad:

Mycket. Alla reklambilder och skit på vältränade snubbar iklädandes endast kalsingar osv.

Fast att det är färre killar som frågar hur man ska se ut/vara för att en tjej ska tycka om en har väl inget med det att göra? 


   
SvaraCitera
reben

har väl funnits såna trådar med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker dagligen på vad människor söker hos varandra.

På rak arm är mitt enda tänkbara svar på din frågeställning är att den allmän bilden i västerländsk kultur är att killar förväntas veta (vilket gäller de flesta områden) vilket gör att det potentiellt ser ut som ett misslyckande att fråga. Medens motsatsen generellt gäller för tjejer som snarare väntas fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:

På vilket vis menar du då? En med fancy jobb, tjusigt boende, många vänner och hela kalaset?

Yes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Fast att det är färre killar som frågar hur man ska se ut/vara för att en tjej ska tycka om en har väl inget med det att göra?

Jo, för att det blir som ett ideal.

Zodd: Finns en helvetiskt massa olika guider och även kurser som killar kan ta för att bli bättre på att charma tjejer.

Låter lite som något jag är i akut behov av.

Zodd: Eller är jag ute och snurrar nu?

Du är på rätt spår. Håller helt, eller till viss del, med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd

Men det är kanske sant att vi inte "frågar" lika mycket.

Eller är jag ute och snurrar nu?

Nej det verkar inte som det, detta är väl en halvt seriös/halvt tramsig tråd men det känns som att tjejer bl.a. skapar trådar var och varannan dag där de frågar om killars åsikter ang. vad som ger fjärilar i magen osv. Liknande trådar skapade av killar är långt ifrån lika förekommande men ni borde ju vara minst lika nyfikna. 
Upplever det som att det är "fel" för killar att öppet bry sig om/undra vad just tjejer (men också folk i allmänhet) tycker om en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människors värde bedöms utifrån det hegemoniskt manliga perspektivet, vilket innebär att mannen tjänar sig själv och är som han vill och kvinnan bedöms efter hur hon kan behaga honom.


   
SvaraCitera