Aviseringar
Rensa alla

Är det automagiskt otrohet att vara i kontakt med någon annans kön om man är del av ett monogamt förhållande?


Ämnesstartare

Scenario: Du är i ett monogamt förhållande. En person på ditt jobb kommer fram till dig och frågar om denne får raka dig. Du följer av någon med denna person hem samma dag, varav denna rakar ditt underliv för att sedan skicka hem dig. Inget sexuellt hände(eller det kanske är en definitionsfråga). Eftersom det hände direkt efter jobbet hade du inte chans att ha någon slags diskussion om saken med din partner men du har valet efteråt att antingen berätta eller inte berätta om upplevelsen. Frågan är dock: var du otrogen? Hur resonerar du? Berättar du om händelsen för din partner?

Inspirationskälla:  http://www.imdb.com/title/tt2524674/?ref_=nv_sr_1


   
Citera
Exner

ply: Inspirationskälla: http://www.imdb.com/title/tt2524674/?ref_=nv_sr_1

Om man avstår från att berätta det, eftersom man vet att den andra skulle tycka att det vore otrohet, är man otrogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply: Frågan är dock: var du otrogen? Hur resonerar du?

Nej

ply: Berättar du om händelsen för din partner?

Ja

Fast frågan återstår ju - varför låter jag en arbetskompis raka mig och inte min partner? Jag förutsätter att TS är en tjej!  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det låter som något parterna i det monogama förhållandet borde göra upp om innan, otrohet annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Om man avstår från att berätta det, eftersom man vet att den andra skulle tycka att det vore otrohet, är man otrogen.

Om man enbart avstår från att berätta för att undvika en konflikt, utan att kunna avgöra vad partnern skulle klassa det som, är det otrohet då?

Om man avstår från att berätta om ett mycket oskyldigare möte som inte hade kunnat klassas som otrohet, kan det komma att räknas som otrohet på grund av lögnen?

Var går gränsen för lögnen som leder till otrohet?


   
SvaraCitera
Exner

ply:

Var går gränsen för lögnen som leder till otrohet?

Är det Kastanj eller Ply som frågar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Tycker det låter som något parterna i det monogama förhållandet borde göra upp om innan, otrohet annars.

förutsåg denna genväg och lade därför till:

ply: Eftersom det hände direkt efter jobbet hade du inte chans att ha någon slags diskussion om saken med din partner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle någon vilja raka mitt underliv 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Är det Kastanj eller Ply som frågar?

Vem vet.


   
SvaraCitera
Exner

Fingerprints:
Varför skulle någon vilja raka mitt underliv 🙁

För att de vet att du har för hög smärttröskel för vaxning.

Ping: Isola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply: Eftersom det hände direkt efter jobbet hade du inte chans att ha någon slags diskussion om saken med din partner

Man bestämmer väl själv när det ska hända eller om det ska hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Varför skulle någon vilja raka mitt underliv 🙁

visst blir du sugen på att se filmen som agerade inspirationskälla?

Z0dd:

Man bestämmer väl själv när det ska hända eller om det ska hända?

lade till "samma dag" i det ursprungliga inlägget för att vara mer tydlig, det sker alltså efter samma arbetsdag som förfrågan och är inget man tänker en längre tid på. men det är definitivt ett beslut man tar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar ej det där med att raka någon annan. Det är ju dock en rätt intim handling och kräver tillit, men ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till att börja med, fattar inte varför någon skulle vilja raka mig när nere :-/
Men otrohet vet jag inte, men nog är det bra märkligt.
Men det är någon man i så fall ska tala om för sin partner. Denne ska ju absolut bli underrättad vid en sådan företeelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade berättat


   
SvaraCitera