Aviseringar
Rensa alla

Är det bara jag som blir så jävla förbannad när hemtelefonen ringer?


Ämnesstartare

Jag vet att varken min mor eller bror orkar svara. Plus att jag får skit om jag inte svarar för jag sitter alltid närmast (vid datorn, vi har en telefon med sladd btw, hunden åt upp den andra).

Det är aldrig till mig för fan!

Ringer folk oftast till din bostad och söker dig eller delar du min irritation? [mad]
Förstår att de ringer och söker dig om du bor själv.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Svarar sällan på hemtelefon. Det är aldrig till mig.
Händer att jag inte svara även om jag är den enda hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte det problemet längre för jag har flyttat hemifrån...eller nää nu är det ju ännu värre, nu måste jag ju svara...[shake]


   
SvaraCitera
jonta

mopsen:

Ringer folk oftast till din bostad och söker dig eller delar du min irritation?

Hemtelefon? Hmm, tror jag har läst om fenomenet i någon dammig bok. Något som hushållen hade på 1900-talet när mobiltelefonen inte fanns. Fascinerande att det fortfarande finns personer som har det kvar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Fascinerande att det fortfarande finns personer som har det kvar

Ja, fy fsn.


   
SvaraCitera
jonta

mopsen:

Ja, fy fsn.

Koppla ur telefonen ur jacket utan att det syns. Tror inte dina föräldrar kommer märka på läänge och när de märker kan du säga att den måste åkt ut när de dammsög [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Fascinerande att det fortfarande finns personer som har det kvar

Fattar inte varför man skulle göra sig av med den [rolleyes]
Orka leta fram alla i familjens mobilnummer.

ont: Jag irriterar mig lite på alla telefoner som ringer[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Koppla ur telefonen ur jacket utan att det syns. Tror inte dina föräldrar kommer märka på läänge och när de märker kan du säga att den måste åkt ut när de dammsög

Förutom att den är kopplat till porttelefonen [crazy]


   
SvaraCitera
jonta

isola:

Fattar inte varför man skulle göra sig av med den
Orka leta fram alla i familjens mobilnummer.

Går ju snabbt att leta fram mobilnummret till någon i din mobil, så får du tag i rätt person direkt. Oavsett om personen är hemma eller ute. Svårslaget!

mopsen:

Förutom att den är kopplat till porttelefonen

Ahh, doh. Men äh, är det ofta nån ringer på porttelefonen då? ^^ Om den är urkopplad ringer de säkert dina föräldrar på mobilen [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Om den är urkopplad ringer de säkert dina föräldrar på mobilen

Pengar pengar


   
SvaraCitera

Jaa! Det är så jäkla störande! Jag har vart hemma och sjuk hela dagen och det ringer hela tiden!! Varje gång det ringer måste jag springa ner för en jäkla trappa klättra över "hundgrinden" springa längst in i mammas rum som ligger längst bort. Och vanligtvis när man svarar så har den som ringde hunnit lägga på -.-.


   
SvaraCitera
jonta

xiaousagi:

arje gång det ringer måste jag springa ner för en jäkla trappa klättra över "hundgrinden" springa längst in i mammas rum som ligger längst bort.

Eller sitter du kvar och chillar tills det slutar ringa =)


   
SvaraCitera
jonta

mopsen:

Pengar pengar

äh, är ju nästan samma pengar nu för tiden (nästan) 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonta:

Går ju snabbt att leta fram mobilnummret till någon i din mobil, så får du tag i rätt person direkt. Oavsett om personen är hemma eller ute. Svårslaget!

Man kanske vill prata med alla i den familjen[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

hunden åt upp den andra).

HAHAHA.


   
SvaraCitera