Aviseringar
Rensa alla

är det bara jag som skrattar inombords när folk som är 18 kallar sig vuxna?


Ämnesstartare

Kanske beror på att jag inte ser mig själv som vuxen vad vet jag. Eller så tycker jag det är larvigt med tanke på att de allra flesta till och med bor hemma som 18-åringar (flyttade själv som 16-åring, inte fan var jag vuxen för det)

Vad tycker ni?


   
Citera

amen vadå då? man utvecklas facktist när man blir 18 och då får man handla vuxen grejer också

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anton96xo:

amen vadå då? man utvecklas facktist när man blir 18 och då får man handla vuxen grejer också

[confused]

nä, inte sprit!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Det beror på (skriv vad) (Du röstade på detta alternativ)

Finns 14åringar som är vuxnare än 27åringar. Vem som helst(menar ej alla med detta) över arton kan kalla sig vuxen och ha rätt. Skrattar åt folk som per automatik skrattar åt folk som kallar sig vuxna. [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

kommer dröja innan jag ser mig själv som vuxen [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Skrattar åt folk som per automatik skrattar åt folk som kallar sig vuxna. [crazy][crazy]

krystat!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

krystat!

Du då!!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Du då!!1

har ej sagt att jag gör det per automatik!
dock har jag än så länge ej träffat någon 18-åring som jag skulle vilja kategorisera som vuxen, som sagt bor de flesta till och med hemma...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Det beror på (skriv vad) (Du röstade på detta alternativ)

Tycker oftast inte att vuxenheten sitter i åldern [love]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

dock har jag än så länge ej träffat någon 18-åring som jag skulle vilja kategorisera som vuxen, som sagt bor de flesta till och med hemma...

Hur gärna vi än vill tro det utgör vi själva inte mallen för objektiv sanning. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Hur gärna vi än vill tro det utgör vi själva inte mallen för objektiv sanning. [no-no]

no shit


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Ser mig själv som en 19-årig tonåring, inte en vuxen 19-åring. [crazy] Jag kommer nog inte känna mig vuxen på många år. [shake]

Svårt att sätta gränser på när man är vuxen eller inte, det är ju ganska individuellt. Men skulle väl generellt sett säga att det är när man tar ansvar för sin egen ekonomi och sitt liv (står på egna ben dvs). Det brukar väl vanligtvis ske när man är runt 20.


   
SvaraCitera

jag är 19 och använder ofta frasen "när jag blir stor".

det är typ lika illa [sad]


   
SvaraCitera

man är vuxen när man amorterat huset


   
SvaraCitera