Aviseringar
Rensa alla

Är det bra att dela ut information på annat språk än svenska?


Ämnesstartare

Blofeld:

Engelska är väl okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår man inte svenska, så skall man inte rösta i ett svenskt val. Så enkelt är det. Det borde finnas ett språktest, innan man får rösta.


   
SvaraCitera

Blofeld:

Det borde finnas ett språktest, innan man får rösta.

[zzz]

får man inte rösta om man är dyslektiker, blind eller stum? eller är detta bara åkommor som kommer utav dåliga (neger) gener?

vill du återinföra omyndighetsförklaringen också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

får man inte rösta om man är dyslektiker, blind eller stum? eller är detta bara åkommor som kommer utav dåliga (neger) gener?

Dyslektiker kan man gott utesluta. Censurerad HMF // Djeydjey

internet:

vill du återinföra omyndighetsförklaringen också?

Om jag vill.


   
SvaraCitera

Blofeld:

Dyslektiker kan man gott utesluta. Eller idioti, som jag föredrar att kalla det.

okej du är efterbliven

Blofeld:

Om jag vill.

okej du är efterbliven [2]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Blofeld: Dyslektiker kan man gott utesluta. Eller idioti, som jag föredrar att kalla det.

okej du är efterbliven

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

okej du är efterbliven

Jag har faktiskt inga defekter. Eller snarare; inga jag känner till.


   
SvaraCitera

Sming:

Frågeställningen lyder, anser ni att information ska delas ut på annat språk än på just svenska?

ja målet måste ju vara att få så många röstberättigade som möjligt att gå och rösta och når man dom bättre på deras hemspråk så tycker jag det bara är bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Dyslektiker kan man gott utesluta.

Men vem har sagt att dyslektiker inte kan ta in muntlig information? Om du tror att dyslexi har med intelligensen att göra undrar jag om du själv verkligen är tillräckligt allmänbildad för att ha en försvarbar rösträtt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ännu en sån här SD-influerad fråga...
Vad kan man säga? Jag vill inte låta rasistisk, för det är jag verkligen inte. Jag är född och uppväxt här, ser mig själv som svensk, men har utländskt ursprung så jag skulle inte kunna säga att jag är emot andra kulturer osv, då jag själv härstammar från ett annat land (just throwing that out there - vill inte ses som rasist, eller nåt).

Så. Nej, jag tycker faktiskt att informationen som delas ut ska vara på svenska. Vi bor i Sverige, och det är svenska medborgare som ska rösta, och jag tycker att för att klassas som svensk medborgare kan man åtminstone lära sig att läsa en svensk text. Sedan kan man kanske ha lättare/svårare informationsblad, för dyslektiker, eller de som inte kommit in i det svenska språket helt och hållet, än. Men jo, när det gäller valet tycker jag att det ska vara på svenska.


   
SvaraCitera

internet:

nej poängen är att bara estniska svenskar kan rösta så vi får en nazistregering!!! det går ju inte när araberna (som utgör 90% av vår befolkning!!!) röstar!!!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är Sverige, och information bör vara på svenska. Dom som kommer hit, tycker jag ska anpassa sig till oss och bli en del av samhället. Det kommer inte funka om dom inte kan språket. Och språket kommer dom absolut inte lära sig fortare om man istället för att sätta lite press på att dom ska lära sig, ger ut saker och ting på deras hemspråk.

dessutom tycker jag att om man har varit här så pass kort (eller länge men inte velat lära sig svenska), så har man inte så mycket att säga till om i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och självklart lite dubbelmoral också, engelska går bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att först göra någon till svensk medborgare för att sedan inte ge personen i fråga möjlighet att rösta verkar tämligen osmart


   
SvaraCitera

Blofeld:

Dyslektiker kan man gott utesluta.

internet:

okej du är efterbliven

+2


   
SvaraCitera