Aviseringar
Rensa alla

Är det bra eller ej


Ämnesstartare

Karen Eliot:

Nej, inte nödvändigtvis, simplare som i mindre komplex, komplexitet är inget problem i sig, det är vissa specifika aspekter som inte fungerar.

Du skriver i gåtor. Var mer konkret.

Karen Eliot:

Tror det börjar bli nonsens av den här diskussionen

Metaforer verkar inte fungera. Jag skriver istället klart och tydligt. Förstå dig själv och du kommer kunna styra dig själv. Ju mer du förstår dig själv desto mer kontroll har du. För att förstå dig själv mer behöver en större del av det undermedvetna komma till ditt medvetande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Du skriver i gåtor. Var mer konkret.

Komplicerat har vanligen en negativ betingning, att det har för många aspekter för att kunna hanteras av subjektet, så är inte fallet, jag är medveten om och håller reda på alla dessa saker, står bara inte ut med vissa av dem.

xyz123:

Förstå dig själv och du kommer kunna styra dig själv. Ju mer du förstår dig själv desto mer kontroll har du. För att förstå dig själv mer behöver en större del av det undermedvetna komma till ditt medvetande.

Men oavsett om jag styr mig själv eller ej så kan jag omöjligen påverka aspekter som kräver andra personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

står bara inte ut med vissa av dem.

Ok, då är det för känslomässigt påfrestande och inte något som är för komplicerat för förnuftet?

Karen Eliot:

Men oavsett om jag styr mig själv eller ej så kan jag omöjligen påverka aspekter som kräver andra personer.

När man kan styra sig själv blir man mindre berörd av andras beteende. Folk beter sig likadant men man tar inte åt sig lika mycket. Den subjektiva upplevelsen blir därför en helt annan. Dessutom reagerar folk på ens egna känslor. Är man sur och arg så beter sig folk på ett visst sätt mot en. Är man mer medkännande och vänlig inuti, då kan man observera annat beteende hos omgivningen. Jag vet inte om jag förstod vad du menade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xyz123:

Jag vet inte om jag förstod vad du menade?

Förstår vad du menar och tackar för omtanken, men då jag måste hålla min värdighet hög och inte kan gå in på detaljer så tror jag inte det går att komma så mycket längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Förstår vad du menar och tackar för omtanken, men då jag måste hålla min värdighet hög och inte kan gå in på detaljer så tror jag inte det går att komma så mycket längre

Ok, jag förstår. Om du nån gång har lust att diskutera är det ok för mig med pm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast då missar man dem ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast då missar man dem ju.

missar vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

missar vad?

Sakerna man intalar sig är dåliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Sakerna man intalar sig är dåliga.

det gör man ändå, bättre att ta bort medvetenheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

det gör man ändå, bättre att ta bort medvetenheten

Mjo om man är inkapabel till att ta dem till sig, men det går väl att ha dem i en liten skala i alla fall. Om denna tråd nu handlar om saker man missar pga sociala svårigheter.


   
SvaraCitera

Det är inte bra, det är kortfattad lösning. Sanningen kommer ikapp dig och nyper dig när du minst anar, så är det bara.


   
SvaraCitera