Aviseringar
Rensa alla

Är det en skön stad???


Ämnesstartare

Behöver lite hjälp!

Vad vet ni på UM om Hamburg? Är det en skön stad? Själv har jag varit mycket i och älskar Berlin. Men nu har jag fått chansen att jobba i Hamburg, ett bra jobb. Vet inte om jag ska ta det eller ej, Berlin är min älsklingsstad alla kategorier, men där skulle jag inte ha jobb serverat direkt, lönerna är låga, skulle bli cafe/bar-jobb för högst 7-8 euro i timmen...
och till detta kommer att jag har fått till en liten förälskelse i en fin tjej i Berlin. men som jag inte vet om jag vågar satsa helt på, hon verkar lite komplicerad...
Hamburg bra jobb och få prata tyska, Berlin tjejen(?) och underbar atmosfär???

åh.. slutbabblat.

VAD VET NI OM HAMBURG???


   
Citera
Ämnesstartare

Inte ett jävla piss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

jo.. någon härinne måste ha varit i Hamburg. Help me people!


   
SvaraCitera

schyst industristad med mycket motorväg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvin:

jo.. någon härinne måste ha varit i Hamburg. Help me people!

Tro inte det:(

Men jag tycker att du ska köra på!!!

Man ska stasa lite i livet, och om det blir fel så löser det sig på ett eller annat sett:)
Btw... funkar det inte med den tjej finns det andra;)


   
SvaraCitera

hamburg är fett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

schyst industristad med mycket motorväg

Precis vad jag vet. Och hoppades att ni inte skulle skriva!

Sovande:

Man ska stasa lite i livet, och om det blir fel så löser det sig på ett eller annat sett:)
Btw... funkar det inte med den tjej finns det andra;)

Hm.. man ska satsa = dra till Hamburg? Funkar inte tjejen finns andra= Ta Berlin... gah.

Kan någon välja åt mig?? Orkar inte vara förnuftig längre.

internet:

hamburg är fett

Hur är atmosfären? Uteliv? Är det så städat som det ser ut eller finns samma bohemkvarter som i t.ex. Berlin tro...? Vet bara om strippkvarteren.. [shake][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvin:

Hm.. man ska satsa = dra till Hamburg? Funkar inte tjejen finns andra= Ta Berlin... gah.

Kan någon välja åt mig?? Orkar inte vara förnuftig längre.

Omg sry läste fel:P
Hamburg[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Hamburg

Okej tack då. [smile]
Haha. det var ju ett skönt o smärtfritt val. Synd på finatjejen bara.
Nå ja...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamnen i Hamburg är cool på natten. Det är så mycket jag vet, har bara åkt igenom/förbi typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Hamnen i Hamburg är cool på natten. Det är så mycket jag vet, har bara åkt igenom/förbi typ.

Hm.. okej.

Jaa. Får väl fortsätta fundera...
Puh!


   
SvaraCitera

De har mackor med rå köttfärs där, har ätit en sådan. Fann staden trist, men den är säkert helt okej. (Berlin är bättre.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker du ska gå på magkänslan, vad den säger typ. Samtidigt kan du ju se att du bor i Hamburg för att utvecklas, om det ger dig en yrkes kick i rätt riktning kan det kanske vara värt det för ett tag?

Sen tror jag nog personligen att Berlin är en roligare stad att bo i än Hamburg. Berlin är en mer internationell, kulturell stad, enklare för en som inte kommer från landet att bo i. Dessutom en massa svenskar.

Har du bestämt dig ännu? Det är så jobbigt att behöva göra sådana livsval... man skulle helst vilja att någon annan valde åt en, men det går ju inte [rolleyes]


   
SvaraCitera

Reeperbahn ffs [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera