Aviseringar
Rensa alla

Är det farligt att åka under vinter till Brasilien


Åker du med resekassan fastklistrad på pannan så är det farligt att åka vart som helst när som helst


   
SvaraCitera

Hej
 
om du åker på svensk vinter kan det vara lite mer turbulent varför vet jag inte men det är absolut ingen fara har åkt dit kanske tio gånger under vintern och det har gått bra alla gånger.


   
SvaraCitera

Största risken vid en flight till Brasilien mitt i vintern är starten från Sverige om det ex är snöstorm eller kraftigt snöfall rent allmänt. 

Passa på att åka dit över Rio karnevalen som nästa år är mellan 13 - 18 februari men förvänta dig att allt blir 3 - 4 gånger så dyrt just för karnevalens skull.


   
SvaraCitera
mustva

brasilien är alltid farligt.


   
SvaraCitera

Allting kan vara farligt men förmodligen är varken resan hem, närvaron där eller resan hem farlig.


   
SvaraCitera
GraGo

Om du ska åka till Brasilien så har du mycket större saker att oroa dig för än vädret. 


   
SvaraCitera
Smilen

Beror väl inte på årstiden, försiktig bör man vara året om var man än e någonstans.


   
SvaraCitera
Smilen

GraGo:
Om du ska åka till Brasilien så har du mycket större saker att oroa dig för än vädret. 

Typ djuren.


   
SvaraCitera

Ur vädersynpunkt... största risken är väl om flygplatspersonalen skulle tanka i för lite soppa och kärran skulle få motvind mitt över Atlanten och få soppatorsk och störta...  Gråter  Gråter   Gråter


   
SvaraCitera