Aviseringar
Rensa alla

Är det farligt att dricka alkohol varje helg?


Ämnesstartare

Hejsan!
jag har festat varje helg sen jag vet inte när, vet inte om det är farligt och ibland blir det även fredagarna och lördagarna.

Älskar ju att festa och gå ut på krogen, när jag festar så är jag glad och har det enormt kul.

Tror du det kan bli farlig att dricka varje helgt? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Äh. Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej nej, det är ingen fara, jag mår fortfarande prima fint och jag hade inte tänkt ändra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror en väldigt övervägande majoritet dricker alkohol varje helg om inte mer. Det är inte farligt så länge man inte super sig helt redlös varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på mängden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre att dricka 1 glas vin varje dag än 7 stycken på samma tillfälle. 🙂

Men som sagt så beror det på mängen.
Om du häver i dig en 70's starksprit varje helg så är ju inte det så jääävla positivt.
Om du dricker 3-4 öl och tar en cider så är det inte lika skadligt skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Festa varje helg! Janå om vi ser till att du är Gay så betder ju det att du bara dricker typ tre cider på festen, går du sen till krogen så beställer du väl antagligen ett glas vitt vin.... Så jag tror nog inte att det är så farligt för dig.

Dold text: Men jag har hört om folk som blivit straighta av att dricka varje helg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

lololol xD


   
SvaraCitera

Äh, du är ung.


   
SvaraCitera

Det borde inte vara särskillt bra för levern, eller för ditt huvud heller antar jag.


   
SvaraCitera

Marfus:

Tror du det kan bli farlig att dricka varje helgt? [smile]

Vad tror du själv?


   
SvaraCitera

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, ja, självklart? Alkohol är farligt att inta. Tragiskt att du verkar tro något annat... Din kropp tar skada av ditt drickande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Men jag har hört om folk som blivit straighta av att dricka varje helg.

schååre

fruitpunch:

Vad tror du själv?

Nej det tror jag inte. [y]


   
SvaraCitera

Kort svar: Ja
Långt svar: Nej


   
SvaraCitera