Aviseringar
Rensa alla

Är det fel?


Ämnesstartare

Halloj!!
Tycker du att det är fel att adoptera när man själv kan få biologiska barn?
Jag tycker att det är en bra sak att adoptera istället för att skaffa ett eget biologiskt.
För då ger man ju redan ett fött barn en familj och ett hem som den behöver istället för att gå gravid i 9 månader och så slipper man ju gå igenom en smärtsam sak och förstöra sin kropp och vänta ett år på att den är helt återställd eller längre. det är min åsikt. så skulle vara kul att höra era åsikter också. [smile]


   
Citera

Nej, jag tycker inte alls det är fel att adoptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, jag tycker inte alls det är fel att adoptera.

Nä för de verkar ju som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska barn. men det är ju ingen som sakt att man inte får adoptera fast man kan få biologiska.
jag säger då hellre adoption än biologiska.


   
SvaraCitera

det är klart det inte är fel att adoptera, men vissa kanske vill gå igenom den upplevelsen att vara gravida och sen föda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej det är bra

Precis [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det är bra, det är till och med bättre.
Men jag har full förståelse för hela barnprocessen. Det är inget man upplever var dag, så att säga.


   
SvaraCitera

Eemelii:

jag säger då hellre adoption än biologiska.

Jag vet inte om jag håller med. Det finns ju både för- och nackdelar med båda alternativen. Jag har full förståelse för att vissa vill gå igenom en graviditet och ha ett barn som brås på en själv osv. Adoption är inte för alla (men å andra sidan är inte barn överhuvudtaget något för alla).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HejAmanda:

det är klart det inte är fel att adoptera, men vissa kanske vill gå igenom den upplevelsen att vara gravida och sen föda.

jo det är ju klart att det finns dom som vill det och de är inget fel med det men jag tycker det verkar som att man bara ska adoptera när man inte kan få egna biologiska. men se tillexempel på Angelina Jolie hon har både biologiska och adopterade och hon adopterade innan de biologiska barnen. så man behöver inte adoptera bara för att man inte kan få egna, man kan göra både och [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Klart det är bra, det är till och med bättre.
Men jag har full förståelse för hela barnprocessen. Det är inget man upplever var dag, så att säga.

nej de är ju inte det men jag tycker inge alternativ är fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag vet inte om jag håller med. Det finns ju både för- och nackdelar med båda alternativen. Jag har full förståelse för att vissa vill gå igenom en graviditet och ha ett barn som brås på en själv osv. Adoption är inte för alla (men å andra sidan är inte barn överhuvudtaget något för alla).

ja det finns ju det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eemelii:

nej de är ju inte det men jag tycker inge alternativ är fel

Inte jag heller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Inte jag heller?

det är ju bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast jag vet att jag hellre adopterar än att få biologiska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att de som inte själva kan få barn i första hand ska få adoptera. Jag menar, visste, precis som du säger ger man redan existerande barn en chans till ett bra liv, men man eliminerar ju också chansen för människor som inte kan få barn att få känna den glädjen.


   
SvaraCitera