Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att be om romantik?


Ämnesstartare

Är det fel att be sin partner om romantik?

Jag antar att jag som de flesta andra kvinnor råkat kliva ner i kärleksfilmsträsket, där män är de mest romantiska varelserna som finns som lämnar meddelanden, bjuder ut på mysiga utflyker och massa annat som ingen riktig man någonsin skulle göra.

Eller?

Är det fel att be sin pojkvän om lite romans? Det känns inte lika fantastiskt längre med en hemmakväll i soffan där jag får det fantastiska uppdraget "att välja vilken film jag vill. Precis vilken som helst!"

Är jag bara gnällig och överdriven, eller är det OK att be om något lite extra då och då? Bara för att hålla upp gnistan för varandra liksom?


   
Citera
Ämnesstartare

Borde väl vara okej. Men han kanske också vill ha något extra då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Är jag bara gnällig och överdriven

ja. krystad romantik är inte romantiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

gnällig och överdriven

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ja. krystad romantik är inte romantiskt.

Är det bättre att gå delade vägar då?


   
SvaraCitera
Åtta

Knothole:

gnällig och överdriven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Är det bättre att gå delade vägar då?

Knothole:

Men ja. Seriöst.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

eller bara vänja dig vid att han är som han är. jag antar att du inte gillar alla delar av dina kompisars personligheter heller, men de är fortfarande dina kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Romantik på begäran är inte romantiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åhh.. Får du välja film? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Gör det bättre själv då!"

Gör något romantiskt själv, ta lite initiativ, visa lite kuk!
Att du sitter och frågar på nätet om det är "okey" att gnälla på sin pojkvän kommer inte fixa fram mer romantik i vardagen. Bjud ut din kille på middag, laga mat eller gå ut. Du kan istället fråga i tråden om saker folk tycker är romantiskt som du kan göra.

Där har du mitt konstruktiva råd till din fråga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch då. Det här var inte alls bra.

Jaja. När man själv har försökt så finns det väl bara en lösning då...

Tack i alla fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förhållanden är bara för idioter, FUCK FÖRHÅLLANDEN!


   
SvaraCitera

Knothole:

Är jag bara gnällig och överdriven, eller är det OK att be om något lite extra då och då? Bara för att hålla upp gnistan för varandra liksom?

Jag skulle inte göra det, det är inte särskilt romantiskt att BE om det?
Och jag tror inte att det håller gnistan uppe, tvärtom. Man ska inte påtvinga nånting, det blir ju bara fejk. Inte så trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

romantik verkar fint


   
SvaraCitera

Jag förstår inte varför alla blir helt "NEEJ DU KAN INTE PRATA MED DIN POJKVÄN, DET ÄR OROMANTISKT, USCH OCH FY!!!11".
Det är klart att du kan be om det. Kanske inte som i att du säger "Imorgon ska du göra något romantiskt åt mig", utan kanske mer att du säger att det känns lite trist och att det skulle vara kul om ni smörade till det lite, och komma med förslag på vad ni kan göra.
Och så får du ta initiativ ibland och hinta honom lite fint så att han förstår att det är dags att vara lite söt, tillslut kanske det blir en vana. [smile]


   
SvaraCitera