Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att hata alkohol?


Ämnesstartare

Hej!
Jag förstår inte vad det är med folk och alkohol? Vad är det som är så speciellt med det eller är det jag som inte fattar? 
:/


   
Citera
Ämnesetiketter

nä 


   
SvaraCitera
reben

man ska inte hata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
man ska inte hata

Men vad är det meningen att gilla det då? Alla mina kompisar säger att det är kul. Men vad är det för kul att sitta och göra nånting som man inte kan minnas ett enda dugg utav nästa dag? 


   
SvaraCitera
reben

becca98:

Men vad är det meningen att gilla det då? Alla mina kompisar säger att det är kul. Men vad är det för kul att sitta och göra nånting som man inte kan minnas ett enda dugg utav nästa dag? 

du tkr säkert vissa saker jag tkr e meningslösa e kul


   
SvaraCitera

nej inget fel att hata alkohol men hata inte folk bara för att de dricker


   
SvaraCitera

absolut inte


   
SvaraCitera
b1son

hata på


   
SvaraCitera

Många tycker det är kul när det snurrar lite och hämningarna släpper, men det är förstås okej att ogilla det också. Det viktiga är att man inte känner sig tvingad till något, eller tvingar någon annan för den delen. 

Angående minnesluckor så är det väldigt sällan det händer och får man det ofta kanske det är dags att se över sin alkoholkonsumtion. 


   
SvaraCitera

Förstod heller inte grejen, när jag var ung och oerfaren.


   
SvaraCitera

nä det är ju ditt val. det folk lär ha problem med är väl om du hatar dem för att de dricker, fast det kanske du inte gör.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte heller det är något speciellt och har oftast roligare nykter än berusad, tycker dessutom att det oftast smakar rätt bläigt. Ledsen För mig är det mer en social grej - ta en paraplydrink med vännerna, ett glas vin till den mysiga middagen eller så. Inte något behov eller något jag känner att jag måste få ut något av.


   
SvaraCitera

becca98: Men vad är det för kul att sitta och göra nånting som man inte kan minnas ett enda dugg utav nästa dag?

Har aldrig varit med om det.

Alkohol är den drog som orsakar samhället störst skada så det finns anledningar att vara skeptisk, ja.


   
SvaraCitera

becca98: Vad är det som är så speciellt med det eller är det jag som inte fattar?

Det är inget speciellt med alkohol förutom att det är den drog som staten har bestämt att vi får konsumera. Alkohol är enligt mig en av de tråkigare drogerna. 


   
SvaraCitera

ruset är ju egentligen bra men det är inte värt bieffekterna. staten borde istället sanktionera antingen bensos eller typ limsniffning. mellanting är tråkigt.


   
SvaraCitera