Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att skämta om Andra Världskriget?


Smilen
Ämnesstartare

Allt är väll inte okej att skämta om ändå? Hur långt får man gå?


   
Citera

Smilen: Ja

hur långt man vill 


   
SvaraCitera

Känner ni till Doktor Mengle??

Det kan man kalla en riktig Läkare Utan Gränser! Oskyldig


   
SvaraCitera
reben

lite
vet inte
tror inte jag hört ngt bra skämt om de


   
SvaraCitera

nee, en i min klass sa idag att fransmännen hade fett fina kläder med tjusiga hattar och typ såg det som en ära att gå i krig under andra världskriget mot tyskland, medan tyskarna typ var helt leriga och kamoflageklädda, och att 50000 fransmän dog under en timma och att de tillslut typ tog skydd bakom högar av lik.... tyckte det var en roande historia. är detta sanning?


   
SvaraCitera

beror på sammanhang. hade ju inte skämtat om det om jag visste att någon skulle bli jätteupprörd. 


   
SvaraCitera

Man ska få skämta om allt och om alla. Om någon tar illa upp så får den väl säga ett skämt om den personen.


   
SvaraCitera

Klart man ska få skämta om det. Men som med alla andra ämnen så handlar det ju om kontext och hyfsad taktkänsla. 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Jag själv finner ingen humor i att skämta om någon sådan hemskhet. 


   
SvaraCitera

själv tycker jag det är hysteriskt roligt. Dock finns det en gräns precis som alla andra ämnen har. Kanske gränsen dras lite tidigare om man skämtar om andra världskriget än typ ankor som har anorexia


   
SvaraCitera

Allt är "ok" att skämta om enligt mig, men en får ju förutse oönskade konsekvenser etc.


   
SvaraCitera

Man får, men det känns som allmänt låg humor.


   
SvaraCitera

Smilen: ja 

så länge det inte handlar om att trycka ner hitler o nazismen. att dra ett skämt om att hitler är en idiot är okej antar jag.


   
SvaraCitera

Vad är det snabbaste transportmedlet under andra världskriget? En jude på cykel genom Tyskland. Vad är höjden av skräck? Att samme jude som ovanför får punktering


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jötunheimer:
Vad är det snabbaste transportmedlet under andra världskriget? En jude på cykel genom Tyskland. Vad är höjden av skräck? Att samme jude som ovanför får punktering

Tumme upp


   
SvaraCitera