Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att skämta om Andra Världskriget?


Nej, skämta om 2:a världskriget som sådant är väl lite smaklöst. Däremot kan man ju skämta om deltagarna typ... 

Hitler and Göring are standing on top of Berlin’s radio tower. Hitler says he wants to do something to cheer up the people of Berlin. “Why don’t you just jump?” suggests Göring.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

tänkaren:
Nej, skämta om 2:a världskriget som sådant är väl lite smaklöst. Däremot kan man ju skämta om deltagarna typ... 

- hörru bärra har du hört vad det heter när hela världen bråkar och sen slutar bråka och sen börjar bråka igen
- öh nä va heter d
- ANDRA VÄRLDS-KRIGET HAHA FATTAR DU


   
SvaraCitera

Smilen: Nej

Man kan skämta om allt.


   
SvaraCitera
mr4ffe

Ja, grejen med humor är väl att förlöjliga allvarliga ting, för att övervinna stress och liknande?  

https://en.wikipedia.org/wiki/Gallows_humor


   
SvaraCitera
Exner

Nej


   
SvaraCitera

De enda skämten som är smaklösa är de dåliga.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog inte göra det. Men jag skulle nog inte bli sur om någon annan gjorde det heller. Om det inte vore överstyr.

Du har två frågor, en i titeln och en i texten.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: hörru bärra har du hört vad det heter när hela världen bråkar och sen slutar bråka och sen börjar bråka igen
- öh nä va heter d
- ANDRA VÄRLDS-KRIGET HAHA FATTAR DU

Mycket glad


   
SvaraCitera
zIGGE

reben: lite
vet inte
tror inte jag hört ngt bra skämt om de

Varför tycker inte judiska kannibaler om att äta tyskar?
För de ger dom gas.

Tardig


   
SvaraCitera

Som en som gör det på ett till absurdum regelbundet plan så vill jag hävda att man får tänka sig för lite. Men det är också så man hanterar trauman, så vafan. Därmed inte sagt att man inte bör visa lite hyfs, det är inte nödvändigtvis tecken på en åsiktsdiktatur när folk begär att man ska kamma sig och uppföra sig lite uppfostrat.


   
SvaraCitera

Innan ni läser, lägg märke till att jag har hitler som profilbild...
Nej det är bara askul!!!
Kolla "hitler plays battlefield1942" på youtube, garvar mig till döds!!!!!!


   
SvaraCitera

Det är inte skoj, min farfar dog i Auschwitz...... 

.. han ramlade ner från ett vakttorn Rullar ögonen


   
SvaraCitera