Aviseringar
Rensa alla

Är det fel att vilja ändra på sin pojkvän?


Ämnesstartare

Jag vill att han ska nå sin fulla potential därför peppar jag honom att börja styrketräna, försöker få honom äta nyttigheter, bleka tänderna, gå till frisören regelbundet, sätta basiron på hans finnar, se till att han duschar och byter kallingar varje dag osv.


   
Citera
Ämnesstartare

Kan du inte försöka hitta en partner du är nöjd med istället för att försöka ändra på någon? Alternativt inte vara så ytlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte alltid, men som en allmän regel. att ha bra inflytande är okej, men det är lite upp till honom att avgöra om det är bra eller inte. fråga honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Kan du inte försöka hitta en partner du är nöjd med istället för att försöka ändra på någon? Alternativt inte vara så ytlig.

Men jag gillar hans personlighet + jag börjar bli fäst vid honom. Hjärta P.S det är bara bra att uppmuntra sin partner att bli fräshare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: fråga honom.

Han brukar inte säga emot så han kanske tycker det är ok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf ringade in det.


   
SvaraCitera

plutten: bleka tänderna

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Han brukar inte säga emot så han kanske tycker det är ok?

inte nödvändigtvis. det kan bara vara så att han är konflikträdd, eller så tycker han att det är meningslöst att säga emot, eller så kanske han inte fattar att han har rätt att vara som han känner för. eller så kanske han fått för sig att det är okej att försöka ändra på sin partner så länge som förändringen går i normativ riktning. tystnad är inte lika med medhåll, och inte ens medhåll är ett berättigande om det sker på felaktiga grunder.

Nachac:
Leijonsparf ringade in det.

i vanlig ordning. jag bprde bli förhållandecoach eller något.
ska beställa in en offert på nya visitkort.


   
SvaraCitera

varför blev du ihop med honom om dessa saker stör dig? Om de inte stör dig så borde det inte vara ett problem från början, eller? Ett förhållande handlar också om att acceptera brister, glöm inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge han inte lever jätteohälsosamt och destruktivt så ser jag inte varför du skulle vilja ändra på honom. Viktigast är väl att han trivs och mår bra i sig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Han brukar inte säga emot så han kanske tycker det är ok?

inte nödvändigtvis. det kan bara vara så att han är konflikträdd, eller så tycker han att det är meningslöst att säga emot, eller så kanske han inte fattar att han har rätt att vara som han känner för. eller så kanske han fått för sig att det är okej att försöka ändra på sin partner så länge som förändringen går i normativ riktning. tystnad är inte lika med medhåll, och inte ens medhåll är ett berättigande om det sker på felaktiga grunder.

Nachac:
Leijonsparf ringade in det.

i vanlig ordning. jag bprde bli förhållandecoach eller något.
ska beställa in en offert på nya visitkort.


   
SvaraCitera

plutten: P.S det är bara bra att uppmuntra sin partner att bli fräshare.

ps
om min partner började säga åt mig hur ofta jag ska duscha och byta trosor osv skulle jag ta hemskt illa vid mig. tror du någon gillar att partnern antyder att man är äcklig?

plutten:

Han brukar inte säga emot så han kanske tycker det är ok?

det kanju också vara att han vill vara bra och perfekt och därför går med på allt för att du vill det. Jag tror ändå att det sundaste vore att låta honom vara sig själv och liksom, vara okej med hans brister också. fråga honom hur han upplever det när du uppfostrar honom. han kanske vill ha en extramamma i sin flickvän och då är det ju okej.


   
SvaraCitera
Cobrak

elverpigen:

ps
om min partner började säga åt mig hur ofta jag ska duscha och byta trosor osv skulle jag ta hemskt illa vid mig. tror du någon gillar att partnern antyder att man är äcklig?

det kanju också vara att han vill vara bra och perfekt och därför går med på allt för att du vill det. Jag tror ändå att det sundaste vore att låta honom vara sig själv och liksom, vara okej med hans brister också. fråga honom hur han upplever det när du uppfostrar honom. han kanske vill ha en extramamma i sin flickvän och då är det ju okej.

Det typiska för vissa snubbar. Går med på vad flickvännen vill för att inte göra henne sur. 😛


   
SvaraCitera

Cobrak:

Det typiska för vissa snubbar. Går med på vad flickvännen vill för att inte göra henne sur. 😛

ja sen känner dom sig låsta och snackar skit om fängelsefrugan med kompisarna. Det behöver inte vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: i vanlig ordning. jag bprde bli förhållandecoach eller något.
ska beställa in en offert på nya visitkort.

Låter lämpligt.


   
SvaraCitera