Aviseringar
Rensa alla

Är det fel av mig att inte gilla bögar?


Ämnesstartare

sonson:

Respejtera dom

ja fan klart jag respekterar dem fast jag kan inte hjälpa att bli äcklad jag kanske bara är en omogen homofob [crazy]


   
SvaraCitera

emilsh:

ja fan klart jag respekterar dem fast jag kan inte hjälpa att bli äcklad jag kanske bara är en omogen homofob

pfft. Bögeri ÄR äckligt. Det är äckligt med killar som skojar om det med, sluta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Que?

Ja? Vi som inte gillar surströmming kan bli äcklade av att se folk äta surströmming också. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

varför?

Det är väldigt enkelt! Det skapar kognitiv dissonans hos honom. Det är inget rationellt utan det är en känsloreaktion.


   
SvaraCitera

Asha:

Det är väldigt enkelt! Det skapar kognitiv dissonans hos honom. Det är inget rationellt utan det är en känsloreaktion.

ja men jag tänkte att han skulle beskriva på vilket sätt det äcklade honom vad det var med själva grejen som var så obehaglig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Ja? Vi som inte gillar surströmming kan bli äcklade av att se folk äta surströmming också. [crazy]

Jag ser inte hur det är normativt, d.v.s. normalt, att äcklas av homosexuellt beteende, eller surströmmingsätande, oavsett om du gör det eller inte.


   
SvaraCitera

Nachac:

Jag ser inte hur det är normativt, d.v.s. normalt, att äcklas av homosexuellt beteende, eller surströmmingsätande, oavsett om du gör det eller inte

DU kanske inte tycker det är äckligt med 2 girls 1 cup heller. Det måste finnas någonting du tycker är äckligt att kolla på. Liksom för många är det äckligt att kolla på bögeri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag ser inte hur det är normativt, d.v.s. normalt, att äcklas av homosexuellt beteende, eller surströmmingsätande, oavsett om du gör det eller inte.

Okej. Du ser inte hur någon kan äcklas av folk som spyr heller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Okej. Du ser inte hur någon kan äcklas av folk som spyr heller?

Nu är du dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nu är du dum.

Kan du inte acceptera att vissa finner bögeri och spyor lika upphetsande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Kan du inte acceptera att vissa finner bögeri och spyor lika upphetsande?

Absolut. Att vissa känner eller gör någonting gör det emellertid inte normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Absolut. Att vissa känner eller gör någonting gör det emellertid inte normalt.

Så bara du har rätt att säga vad som är normalt och inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet:

Så bara du har rätt att säga vad som är normalt och inte?

Nej, normalt betyder "enligt normen" och det är knappast normativt att äcklas av homosexuellt beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej, normalt betyder "enligt normen" och det är knappast normativt att äcklas av homosexuellt beteende.

Ersätt "normalt" med "vanligt" då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja men jag tänkte att han skulle beskriva på vilket sätt det äcklade honom vad det var med själva grejen som var så obehaglig.

Att det motsäger någonting av hans verklighetsuppfattning. Exampelvis hur män beter sig.


   
SvaraCitera