Aviseringar
Rensa alla

Är det fel av mig att vara emot alkohol?


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Problemet med alkohol är ju att det är så väldigt många som har svårt för att hantera det. Alkohol är lömskt, och varesig man vill eller inte så blir man annorlunda av det för folk i sin omgivning.
Det är alldeles för lätt att missbruka alkohol, utan att någon reagerar.

men det är deras egna problem..fattar inte varför alla bryr sig..
det är ju skit kul att vara full [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Haha, okej. Knäppa kompisar du har som inte kan snacka om annat. :S

Haha. Du skulle bara veta, går ju i en normal samhällsklass. Tråkigare människor får man leta efter! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

>.<
Jag är en av de flummigaste, mest utåtriktade jag känner. Vågar driva med mig själv, och jag känner fler än jag som inte dricker som också vågar det. Saker blir inte roligare genom alkohol, utan genom att våga vara rolig och bryta mot normer.

hur vet du det haru varit full nån gång?
och nej det är inte så jävla kul att flumma utan alko..snarare omoget..

Anarkandi:

Dödsfall, misshandel, våldtäkt, skadegörelse.

det har ju ingenting med alkoholen att göra smarto..

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt tror jag att folk som säger att nykterister är tråkiga är sådana som själva inte kan ha roligt eller vara roliga som nyktra. [smile]

jag kan visst ha kul utan alkohol men det är skit kul att supa också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

men det är deras egna problem..fattar inte varför alla bryr sig..
det är ju skit kul att vara full [bigcheers]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

För övrigt tror jag att folk som säger att nykterister är tråkiga är sådana som själva inte kan ha roligt eller vara roliga som nyktra. [smile]

Stämmer ganska bra. [cute]

Nintendo:

Jag gillar inte alkohol. Alkoholpåverkade människor är läskiga och obehagliga och så smakar alkohol äckligt [sad]

Instämmer. 😮 Varför finns inte såna som du i luleå? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker bärs och lyssnar på Onkel Kånkel, inget fel med det. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Haha. Du skulle bara veta, går ju i en normal samhällsklass. Tråkigare människor får man leta efter! [cute]

Jag hittade dem!

De går i samhäll-ekonomi, som jag gjorde. ;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Jag hittade dem!

De går i samhäll-ekonomi, som jag gjorde. ;S

Haha. Samhäll ekonomi är nästan lika dåligt, men SPIN, som är samhälls-internationell(det jag går) är det värsta man kan hitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Jag tycker inte det är något fel i att vara mot alkohol, är ju ganska hälsosamt egentligen.

precis

Konsumtionshets:

Bara man inte är ute efter att förbjuda andra från att dricka eller något.

DE FÅR MAN FAN INTE GÖRA![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

SPIN, som är samhälls-internationell(det jag går) är det värsta man kan hitta.

hur tråkig e jag på en skala da [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Haha. Samhäll ekonomi är nästan lika dåligt, men SPIN, som är samhälls-internationell(det jag går) är det värsta man kan hitta.

Du ljuger. Alla i min klass var övre medelklass och uppåt (en är t.ex. dotter till Lunds tredje rikaste man eller nåt sånt) och 5-6 är med i MUF. Alla har exakt samma personlighet och ser likadana ut (oftast även samma kläder), osv.

Jag har aldrig varit så nära självmord i hela mitt liv som när jag gick där. [shake]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

men SPIN, som är samhälls-internationell(det jag går) är det värsta man kan hitta.

OT: Aldrig hört talas om. Vilken typ av ämnen läser man på den linjen?


   
SvaraCitera

lilleman29:

men det är deras egna problem..fattar inte varför alla bryr sig..

Nej, grejen är ju just att det inte är "deras egna" problem. Alla i en alkoholmissbrukares närvaro påverkas och blir nerdragna i skiten.
Jag är själv dotter till en man med alkoholproblem, och min pappas problem har aldrig varit hans egna problem, det har alltid varit mina (och allt för ofta flera andras) problem också.

Och det behöver inte vara en alkoholist för att man ska bli påverkad av det som utomstående, som alkoholpåverkad tappar du omdömet och kontrollen över dig själv till viss del, även om du inte dricker dig full som en spruta. Och detta påverkar de som är i din omgivning, varesig du känner dem eller inte. Det kan vara en vän som måste ta hand om dig när du spyr, eller en främling som är på samma fest och tycker att du blir obehaglig när du är full.

När du dricker så är det, eller kan bli, alla i din närvaros problem.

lilleman29:

jag kan visst ha kul utan alkohol men det är skit kul att supa också...

Om du kan ha kul utan alkohol, varför skulle inte nykterister kunna ha det också? Okej, du kanske tycker att alkohol är kul, men bara för att alla inte tycker det så betyder väl inte det att de är tråkiga?
Alla tycker inte att Yatzy är kul heller, men jag tror nog att de som inte tycker det kan vara roliga ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag är själv dotter till en man med alkoholproblem, och min pappas problem har aldrig varit hans egna problem, det har alltid varit mina (och allt för ofta flera andras) problem också.

där har vi missbruket igen...

XMinGrönaLampaÄrDödX:

et kan vara en vän som måste ta hand om dig när du spyr, eller en främling som är på samma fest och tycker att du blir obehaglig när du är full.

har aldrig bett någon att ta hand om mig..
och om man tycker att folk är obehagliga när dom super på en fest får man nog tänka över ett och annat

XMinGrönaLampaÄrDödX:

När du dricker så är det, eller kan bli, alla i din närvaros problem.

eller så går man därifrån..

XMinGrönaLampaÄrDödX:

kul, men bara för att alla inte tycker det så betyder väl inte det att de är tråkiga?

nej men jävligt torra människor..släpp loss lite ha lite kul [bigcheers]

och de sista orkar ja inte ens kommentera..jömföra alkohol med yatzy


   
SvaraCitera

lilleman29:

där har vi missbruket igen...

Ja, jag skrev ju förut att det är alldeles för lätt att alkohol spårar ut till missbruk?
Det är Anarkandi som du diskuterar missbruket med, med mig diskuterar du bruket av det överhuvudtaget. [smile]

lilleman29:

har aldrig bett någon att ta hand om mig..
och om man tycker att folk är obehagliga när dom super på en fest får man nog tänka över ett och annat

Du behöver inte be, en vän skulle nog göra det ändå, även om det kändes jobbigt för honom/henne.
Och jag hoppas att du förstod att jag inte menade dig personligen, utan situationer som kan uppstå i allmänhet.
Varför då? Såvitt jag vet så går de flesta på fester för att de vill ha roligt, men inte nödvändigtvis supa sig fulla. Och hur ska man i förväg kunna veta om någon tänker supa sig dygnrak och bli obehaglig?
Man behöver inte vara missbrukare för att bli obehaglig på fyllan.

lilleman29:

eller så går man därifrån..

Det är inte alltid ett alternativ.
Du kan omöjligt insistera på att det är "deras egna problem" när folk blir fulla, till ett barn av en alkoholist? [rolleyes]

lilleman29:

nej men jävligt torra människor..släpp loss lite ha lite kul [bigcheers]

Se svaret nedan [smile]

lilleman29:

och de sista orkar ja inte ens kommentera..jömföra alkohol med yatzy

Poängen var att alla inte tycker samma saker är kul.
Vissa tycker att alkohol är kul, vissa tycker inte det. Vissa tycker att fotboll är kul, andra inte. Vissa roas av teater, andra gör inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döög:

hur tråkig e jag på en skala da [crazy][crazy][crazy]

du är lite speciell men verkar trevli [cute][cute] går du där? :O

Konsumtionshets:

Du ljuger.

Det du beskriver låter precis som min klass, förutom att "bara" två är muf:are, men de flesta har muf: tendenser.

Konsumtionshets:

Jag har aldrig varit så nära självmord i hela mitt liv som när jag gick där. [shake]

Nyfiken på vad du är för person irl. 😛


   
SvaraCitera