Aviseringar
Rensa alla

Är det fel?


Ämnesstartare

Hej 

Jag är en kille på 14 år snart 15 och jag har blivit kär i en tjej som är 17 år vi träffas ofta eftersom vi tränar i samma grupp och jag gillar henne verkligen men det med ålderskillnaden mellan oss 3 år är detta normalt ? eller eller helt galet för stor skillnad ?  


   
Citera

Inge farligt
jag är kär i en tjej som är 4-5år äldre än mig.
så länge det inte börjar gå ner mot 10-12 åringar Så godkänner jagMycket glad


   
SvaraCitera
sies
 sies

Absolut inget fel. 🙂 


   
SvaraCitera

Åldern spelar ingen roll om båda älskar eller gillar varandra. 


   
SvaraCitera
Haien

Det är helt ok.


   
SvaraCitera

LimeTheFox:
Åldern spelar ingen roll om båda älskar eller gillar varandra. 

Ålder är en stor sak. Om någon är 15 och är ihop med en 25 årig är det fan konstigt. Men några enstaka år är inga problem.


   
SvaraCitera

Allan00:

Ålder är en stor sak. Om någon är 15 och är ihop med en 25 årig är det fan konstigt. Men några enstaka år är inga problem.

Hmmm? Vad säger du om folk som är ihop med tillsammans som då kanske är 59 år och andra är 47 år? Vad säger du om det? Ålder spelar ingen roll ifall båda älskar varandra.


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Hmmm? Vad säger du om folk som är ihop med tillsammans som då kanske är 59 år och andra är 47 år? Vad säger du om det? Ålder spelar ingen roll ifall båda älskar varandra.

Det där är en helt annan 5a. Dom är mogna nog att veta vem de gillar. Men om du är under 18 och är ihop med någon som är mycket äldre så finns det något problem med personen som söker den yngre personen. 

om du hade en 15 årig dotter som var ihop med en 25 årig kille. Vad hade du gjort ? True love? Eller pedo?


   
SvaraCitera

Allan00: om du hade en 15 årig dotter som var ihop med en 25 årig kille. Vad hade du gjort ? True love? Eller pedo?

Jag har ingen dotter så vette fan, + "om" njae om och om vet jag inget om. Jag är ju bög så.... ¯\_(ツ)_/¯


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Jag har ingen dotter så vette fan, + "om" njae om och om vet jag inget om. Jag är ju bög så.... ¯\_(ツ)_/¯

Ok. Men om du skulle adoptera? 

jag ska vara ärlig nu. Hade jag fått reda på att min dotter(15) är ihop med någon grabb som är 25. 
jag hade frågat killen varför någon som är 15. 

sen så hade jag nog åkt till fängelse för misshandel eller mord.


   
SvaraCitera

Så länge de verkar funka mellan er så är de nog lugnt


   
SvaraCitera

Njemas problémas


   
SvaraCitera

Tycker inte det är en superstor åldersskillnad. Är för min del tjej och skulle absolut kunna tänka mig att vara tillsammans med en kille som var si sådär 2-3 år yngre.


   
SvaraCitera