Aviseringar
Rensa alla

Är det för sent nu med konståkning/gymnastik?


Ämnesstartare

Hej jag har alltid varit väldigt intresserad av gymnastik och konståkning

jag har gått på balett när jag var 4 tills jag blev 10, sen har jag alltid dansat i hela mitt liv så jag har dans takt och känsla i mig [wink] men nu kommer frågan är det för sent nu för mig att börja träna konståkning tex?(för det är det som jag vill mest)
jag är 13 år nu, väldigt vig, smidigt alltså en liten men lång person. [crazy] men som jag läst på google har jag inte lyckats hitta någon nybörjar grupp i konståkning/gymnastik eller något i min ålder, annars hittar jag tyvär bara knatte gruppen för 4 åringar(det vore ju inte så kul att stå med 4 åringar och åka skridskor, eller göra kullbyttor med dom [wink])

jag bor i stockholm i nacka så vet ni kanske någonstans där det finns konståkning/gymnastik för nybörjare i min ålder eller är det helt uteslutet att jag tyvär är för "gammal"

(om det hjälper har jag gått på konståkning/gymnastik när jag var yngre men minns inte alls särkilt mycket)

jag vill gärna ha seriösa svar, jag är så desperat på detta att jag blev medlem på ungdomar.se för att kunna få veta om någon vet vad jag ska göra! [crazy]
tack i förhand!


   
Citera

Det är aldrig försent att börja lära. Kan dock tyvärr inte tipsa om nått ställe [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fvworld:

jag har gått på balett när jag var 4 tills jag blev 10,

Samma här[bigsmile]

PotatisChipset:

Det är aldrig försent att börja lära. Kan dock tyvärr inte tipsa om nått ställe


   
SvaraCitera
Kimpas

Fvworld:

jag bor i stockholm i nacka så vet ni kanske någonstans där det finns konståkning/gymnastik för nybörjare i min ålder eller är det helt uteslutet att jag tyvär är för "gammal"

Kan ju säga att det är svårare att träna upp kroppen till att vara vig när man blivit äldre.. men jag började träna gymnastik när jag var 16 [rolleyes] och det funkar finfint. Men börjar du nu kommer du nog aldrig kunna komma upp i tävlingsnivå. men det är aldrig för sent för att börja iaf [bigcheers]

Just där jag tränar finns det grupper för "gamla" [crazy] där man kan börja utan några problem. Men har dock dålig koll på hur det ser ut annars tyvärr [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack då vet jag att det iaf inte är helt omöjligt för mig att börja på gymnastik [smile], konståkning tvivlar jag fortfarande på eftersom det är så himmla mycket man måste kunna som att veta hur man står på ett par skridskor [crazy]


   
SvaraCitera