Aviseringar
Rensa alla

Är det förbjudet att prata om QX(Qruiser) här?


Draug

Krossan: Inte menat att lägga extra tryck för jag håller med Reeeetooo men skulle du fortfarande umgås med dem ifall du visste deras läggning? Det är frågan som många ställer för de som har andra läggningar än normen.

självklart skulle jag det. De är ju mina vänner! deras läggning skiter väll jag fan i, det är deras sak. skulle väll bli väldigt förvånad först dock men inte mer än så.


   
SvaraCitera

Draug:

åfan du lär ju ha blivit rätt paff när du fick reda på det?

blev jävligt paff när man fick reda på det, men ser han som samma person tack o lov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

självklart skulle jag det. De är ju mina vänner! deras läggning skiter väll jag fan i, det är deras sak. skulle väll bli väldigt förvånad först dock men inte mer än så.

Ja definitivt är det jätte bra att du tycker det! Ledsen om det såg ut som att jag antydde något annat. 🙂 Jag ville lyfta fram att inte alla ser det som lika självklart, man kan känna sig ständigt vid kniven mot halsgropen för att man är "rädd" att man själv är "fel". 

När kommuner själva säljer lokaler där RFSL skulle ha varit på, även fast de hade ingen annan lokal så ger det ett tydligt tecken på att man inte tänker förbättra frågan.
Vi kanske ligger bäst till i förhållandet till många andra länder men det är långt i från bra nog.


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker du har två olika frågeställningar. HBTQ diskuteras nästan dagligen i forumet, Qruiser diskuteras inte lika mycket, men jag förstår inte varför du skulle utgå från att det är förbjudet?


   
SvaraCitera

Krossan: Ungdomar.se är inte flashback


   
SvaraCitera

hahaha vi pratar om HBTQ varje dag. med tanke på alla trådar skapade så är jag lite förvånad att ingen har taggat "hbtq" i ingressen. inte ens jag.


   
SvaraCitera

jag testade qruiser en gång men det tog aslänge att logga in (diktatur) och jag fick bara en massa sliskiga mail från män. bara äldre personer och folk från stockholm där. och jag är inte helt homosexuell sökandes efter en livspartner så quittade.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nä då. men qx innehåller så många miffon så vet inte varför det skulle diskuteras här. Om någon inte upplevt maktfullkomliga och vidriga moderatorer, testa att gå med. Många diskussioner på de forumet är dessutom infekterade av en tröttsam trångsynthet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Qruiser diskuteras inte lika mycket, men jag förstår inte varför du skulle utgå från att det är förbjudet?

Krossan: Jag förmodar att det är inte förbjudet

Det är en självklarhet att reagera då Qruiser är, tyvärr, den enda "vettiga" sidan (finns det ens fler?) för att hitta hbtq-personer. Tänk dig i det scenariot om det fanns bara en enda dejtingsajt för hela Sverige, skulle man inte diskutera kring det lite mer flitigt då? 
Så självklart hör både HBTQ och QX ihop.

Fast jag kan förtydliga att det var lite 50/50 huruvida det skulle vara förbjudet eller inte eftersom det hänger många gubbar som några andra UM:are har skrivit.


   
SvaraCitera

Krossan: Det är en självklarhet att reagera då Qruiser är, tyvärr, den enda "vettiga" sidan (finns det ens fler?)

http://www.okcupid.com/home?cf=logo

denna sidan är ca 60 gånger bättre


   
SvaraCitera
time
 time

Krossan: Det är en självklarhet att reagera då Qruiser är, tyvärr, den enda "vettiga" sidan (finns det ens fler?) för att hitta hbtq-personer.

Mm, men det behöver inte höra ihop då frågor om HBTQ, åtminstone de som diskuteras här, sällan handlar om att aktivt hitta någon, utan mer om rättigheter och relaterade frågor. Kontaktannonser är ju dessutom inte tillåtet på UM. 


   
SvaraCitera

vari skulle behovet ligga att diskutera någon annan jävla sida?

time:

Kontaktannonser är ju dessutom inte tillåtet på UM. 

men kom igen, slår ni en tärning en gång per kvartal för att se om ni ska tillåta kontaktannonser eller inte?


   
SvaraCitera
Draft

varför skulle man diskutera ett annat forum mer än något annat?
var är helgon.se diskussionerna? 


   
SvaraCitera

Draft:
varför skulle man diskutera ett annat forum mer än något annat?
var är helgon.se diskussionerna? 

startade en tråd om det för några år sen, faktiskt.


   
SvaraCitera
time
 time

player one: men kom igen, slår ni en tärning en gång per kvartal för att se om ni ska tillåta kontaktannonser eller inte?

Näää, sexuella kontaktannonser har aldrig varit tillåtna.


   
SvaraCitera