Aviseringar
Rensa alla

ÄR DET HÄR CANCER????????


Ämnesstartare

är det här märket cancer tror ni?? det blir typ fett brunt när jag solar osv uuh

bild (2).JPG


   
Citera
Ämnesetiketter

ja


   
SvaraCitera

pigmentförändringar i alla fall
det kan vara ofarligt men fråga en läkare om du är orolig


   
SvaraCitera

Har också en sådan på magen, fast inte lika tydlig. Blev mer tydlig och permanent mörkare när jag solade solarium (fy fan vilken pinsam tid, usch).
>slutade sola
>försvann typ helt


   
SvaraCitera

ja hade 1 sådan när jag hade AIDS.


   
SvaraCitera

Jag har ingen sådan, och har aldrig haft.

Hjärtlös:

fråga en läkare om du är orolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Har också en sådan på magen, fast inte lika tydlig. Blev mer tydlig och permanent mörkare när jag solade solarium (fy fan vilken pinsam tid, usch).
>slutade sola
>försvann typ helt

aahaaaa så det är där ifrån den kommer!! tur att min e på underarmen så den inte syns, kan fortsätta sola <333


   
SvaraCitera

verynice:

så den inte syns, kan fortsätta sola <333

[tard] va
ska du låta bli att kolla upp den för att den sitter så att den inte syns så bra?


   
SvaraCitera

Hur fan skall vi veta det


   
SvaraCitera

verynice:

så den inte syns, kan fortsätta sola <333

ehhh
var mer av min intention att
"SLUTA SOLA FÖR HELVETE, DET ÄR SKADLIGT"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meeh jag gillar att va brun


   
SvaraCitera

verynice:

aahaaaa så det är där ifrån den kommer!! tur att min e på underarmen så den inte syns, kan fortsätta sola <333

ååh.. nu fattar jag äntligen varför folk upptäcker cancer så sent.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

ååh.. nu fattar jag äntligen varför folk upptäcker cancer så sent.

Pigmentfläckar har väl ingenting med cancer att göra? [crazy] Men ah, den där inställningen kan ju deklas av människor med cancer.


   
SvaraCitera

Gå till en läkare, förslagsvis? Om du baserar ditt beslut att fortsätta sola (som för övrigt ger dig en onaturlig, motbjudande fjortisnyans, speciellt mitt i vintern, och ökar cancerrisken rejält även i de bästa fall) på att någon på Internet säger sig ha ett liknande märke är du ju bara efterbliven. (Vilket i och för sig antyds av dit "speciella" språkbruk också...)

Blivande_japan:

Pigmentfläckar har väl ingenting med cancer att göra?

De kan ha ganska mycket med hudcancer att göra. Har du märken på huden som ändras i färg och storlek ska du genast uppsöka läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag tycker det är fint att vara bruun ju! Och nej märket har inte ändrats,bara att det blir brunar när jag solar


   
SvaraCitera