Aviseringar
Rensa alla

Är det inte dags att överge våra stofthyddor nu och bli stjärnbarn istället?


Ämnesstartare

vadå utforska kvasarer, vad skulle vi vinna på det? är en häftig skärmsläckare vad du vill få ut av livet?

transhumanism är intressant av helt andra skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: vadå utforska kvasarer, vad skulle vi vinna på det? är en häftig skärmsläckare vad du vill få ut av livet?

transhumanism är intressant av helt andra skäl.

mmm yeeah mmm mmm hmmm *onanerar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
va 🙁

ok du ska få hjälp att tolka mitt budskap, har en gåta för sådana här tillfällen

såhär lyder gåtan:

brukar man onanera till sånt man gillar/tänder på.. eller sånt man inte gillar/inte tänder på

fast det här var säkert orättvist men det skiter ja i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: vadå utforska kvasarer, vad skulle vi vinna på det? är en häftig skärmsläckare vad du vill få ut av livet?

Nu tycker jag nog att du är lite väl vrång. Låter det inte underbart att sammanstråla med andra varelser och utforska universum tillsammans med dem? Alltså att utforska just astronomiska fenomen är ju bara ett exempel, som stjärnbarn föreställer jag mig att du kan göra lite vad du vill, samtidigt som du befinner dig i en tillvaro befriad från lidande och präglad av harmoni. Jag tänker mig att det hela leder till ett meningsskapande på ett helt annat plan än som är möjligt i den nuvarande mänskliga virrvarrtillvaron.

Av vilka skäl tycker du att transhumanism är intressant?

aristoteles:
Skulle ta för lång tid att resa någonstans.

Fast jag förutsätter ju att snabb intergalaktisk rymdfart är möjlig, annars hade det mest varit meningslöst eftersom den största delen av tiden hade gått åt till att resa... Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde du var ironisk i samarbete med alla andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: trodde du var ironisk i samarbete med alla andra

jag skrev ju samma sak som dig i början av tråden!!1 

läser du inte igenom tråden noggrant innan du skriver? Förvånad(xD)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte vad som driver er till att förstöra en så vacker tråd. :<

Ni är inte stjärnbarnsmaterial!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska svara ordentligt sen när jag orkar aktivera kommandobryggans centralmodul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
ska svara ordentligt sen när jag orkar aktivera kommandobryggans centralmodul

+100

Feberyra: Jag förstår inte vad som driver er till att förstöra en så vacker tråd. :<

Ni är inte stjärnbarnsmaterial!

vill inte vara "stjärnbarn", vad är det du förväntar dig hitta i universum? men vist det vore ju nice och behändigt att kunna åka runt, men saker som odödlighet är ju ganska mycket fräschare..samt att slippa va människa så att man kanske kan tänka bättre, tror man utforskar universum bättre via tankarna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemons or fruit: men saker som odödlighet är ju ganska mycket fräschare..samt att slippa va människa så att man kanske kan tänka bättre, tror man utforskar universum bättre via tankarna

Men då pratar vi ju om samma sak! Alltså du får ju stanna på jorden om du vill också och ägna dig åt saker som du upplever som meningsfulla här, men jag hade nog valt att resa runt i universum om möjligheten fanns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Men då pratar vi ju om samma sak! Alltså du får ju stanna på jorden om du vill också och ägna dig åt saker som du upplever som meningsfulla här, men jag hade nog valt att resa runt i universum om möjligheten fanns.

ja, jag svarade ja på frågeställningen men tycke trådens vinkel var otillfredsställande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemons or fruit: ja, jag svarade ja på frågeställningen men tycke trådens vinkel var otillfredsställande!

Bra, då har vi fastslagit att du inte förstör tråden! Du hör hemma här, men du behöver inte förvandlas till ett stjärnbarn om du inte vill! Vad vill du göra istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Bra, då har vi fastslagit att du inte förstör tråden! Du hör hemma här, men du behöver inte förvandlas till ett stjärnbarn om du inte vill! Vad vill du göra istället?

det var en fråga att fundera på

fast vill inte fundera på det för det är inte aktuellt... =/ 

men förr eller senare måste man fan dö asså (saker att göra tar slut)


   
SvaraCitera

tror definitivt på att våra medvetanden bör flyttas till mer beständiga och konfigurerbara substrat, men ser inte varför vi måste åka ut i rymden bara för det. det kommer vara nödvändigt att bilda nya kolonier förr eller senare, men detta mest för att säkra vår långsiktliga överlevnad. 


   
SvaraCitera