Aviseringar
Rensa alla

Är det jag som är blind?


Ämnesstartare

På senare tid har jag upptäckt att jag blir avundsjuk på mina vänner och tycker att de är bautasmala, detta trots att jag TROR att jag är smalare än dem egentligen. Jag vet verkligen inte, finns det någon möjlighet att jag är ett knubbo om jag är 170 och väger 48 kg? Oftast ser mina ben ut som två trästockar och magen som om den har fått för många öl, ändå är mina föräldrar oroliga för att jag tynar bort och jag får ibland äckliga medlidsamma blickar av folk när jag är ute på stan.

Jag vet verkligen inte alls hur min kropp ser ut egentligen, det är så förvirrande. Är det någon annan som känner igen sig i detta?


   
Citera

I det här fallet bör du faktiskt lita på andra. Och söka hjälp det låter allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allvarligt? o__o Vad är det som låter allvarligt?


   
SvaraCitera

48 kg på 170 cm, låter inte så bra. Dessutom verkar du ha insett att allting in står rätt till, och lita på känslan du har.


   
SvaraCitera
HELL0

du förvränger din bild av dig själv.
du är mycket smalare än du tror.
sök hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, ja. Klart att något är fel när jag inte vet hur jag ser ut, men kruxet är ju att jag åtminstone är nöjd med mig själv ibland. Skulle jag söka hjälp - vilket känns löjligt, jag tycker att jag käkar och har rätt sunda ideal - så skulle jag bli tjock och missnöjd. Låter inte speciellt roligt det heller.

Alla ätstörningsforum snackar om förvrängda bilder av sig själv. Det låter så sjukt, hur är det ens möjligt att förvränga en bild av sig själv? SÅ subjektiv är väl inte uppfattningen av världen omkring en? (shit, filosofisk tjej...)


   
SvaraCitera

oj, hjälp. du måste vara jättesmal!

men sen är det ju klart, ens egen bild av sig själv stämmer ofta inte överens med den bild andra har av en. men det behöver inte vara något dåligt[y]

ibland kan jag tycka att jag är lång, men det är jag inte och mina kompisar retar mig för att jag tror det[bigsmile][cool] och sen ibland kan jag få för mig att jag är en kurvig 38:a. men jag har bara 34 [shake] wtf liksom[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive: Haha, nja. Det är förvånande hur mycket 48 kg är på min kropp. Trodde att bara benrangel vägde under 50. ^^

Jaa-a, jag förstår vad du menar! Jag tror alltid att jag är kort men får ofta höra att jag är lång för att vara tjej, helförvirrande. o__o Vad är grejen med att inte alla ser samma sak? (Oj, jag har pluggat filosofi hela veckan eftersom jag har legat efter med den kursen i skolan, är hela tiden på väg att kasta in djupa filosofiska tankar i texten.)


   
SvaraCitera

är lika lång och väger ungefär lika mycket, något kilo mindre t.o.m
och tycker att jag har stora lår och sånt ibland jag också.. fast mina kompisar säger att jag är pinnsmal, men jagh vill inte tro på dem för när jag kollar mig i spegeln så är jag inte det.


   
SvaraCitera

Ni är pinnsmala, inse. Det kan tom. vi som inte ens sett er säga. Det är OMÖJLIGT att någon med era BMI:n ser "normala" ut.


   
SvaraCitera

Jag är 168 (kanske 170, känns som jag har växt lite) förut när jag vägde 55 kilo, och hälsade på min pappa fick han panik , han sa att jag såg ut som de barnen i Afrika xD (No offense!).. Själv tyckte jag att jag såg normal ut, mitt argument var "men alla andra är precis lika smal som mig, jag är normalviktig" ., Nu har jag gått upp lite i vikt med motivation från min Pappa (heheh) och undrar veerkligen hur fansiken jag tänkte för nåra månader sedan :S .. Jag tycker att´jag behöver gå upp MER nu fast jag redan lagt på 6-7 kilo..
När man får sin normala vikt som passar en, DÅ ser man verkligen skillnaden.

Jag tycker att du borde lyssna på dina föreldrar, dem vet bäst.


   
SvaraCitera

lyssna på dom pulver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Det är OMÖJLIGT att någon med era BMI:n ser "normala" ut.

Lika omöjligt som det är att någon som är 170 och väger 85 inte är...fyllig. BMI tar ju ingen hänsyn till hur kroppen ser ut, de där 85 kg kan ju vara muskler. Går det att lita på bara ett BMI?

OF 5:

lyssna på dom pulver

C'mon. What's up med alla otrevliga människor i det här forumet?


   
SvaraCitera

"Ok" Du var nog ganska smal ..

Men jag stör mig på många många tjejer, som säger " Heej, Jag är 220 cm lång och väger 47 kilo, är jag tjock " -Ja fan elle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Men jag stör mig på många många tjejer, som säger " Heej, Jag är 220 cm lång och väger 47 kilo, är jag tjock " -Ja fan elle.

Hahaha ja, alla de där tjejerna på 220 cm. Läskiga varelser. Min fråga grundar sig mest i att jag börjar känna att jag har en lite twistad syn på mig själv, det känns bra att bli försäkrad om att jag nog inte är ett knubb. ^^


   
SvaraCitera