Aviseringar
Rensa alla

Är det jag som är blind?


1111PM:

Lika omöjligt som det är att någon som är 170 och väger 85 inte är...fyllig. BMI tar ju ingen hänsyn till hur kroppen ser ut, de där 85 kg kan ju vara muskler. Går det att lita på bara ett BMI?

Det går inte att jämföra muskelmassa med en obefintlig muskelmassa, bruden. BMI stämmer alltid utseendemässigt när man är sjukligt underviktig (Obs sjukligt! Men det är klart, naturligt underviktiga ser sunda ut men samtidigt magra), men sällan idrottare.


   
SvaraCitera

1111PM:

Hahaha ja, alla de där tjejerna på 220 cm. Läskiga varelser. Min fråga grundar sig mest i att jag börjar känna att jag har en lite twistad syn på mig själv, det känns bra att bli försäkrad om att jag nog inte är ett knubb. ^^

Ja du bör nog ta dig en funderare.
Jag sa att jag inte var nöjd utan "nej men jag kan ju bara nå runt MITTEN av låren med händerna, mitt mål är att nå runt ÖVERST med 1 dm marginal eller så!" när jag låg med dropp inlagd på PIVA trots att jag var omyndig. Det jag försöker säga är att du antagligen redan har en form av ätstörning. Sök konsultation med en kurator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Det går inte att jämföra muskelmassa med en obefintlig muskelmassa, bruden.

Nä. Det har du säkert rätt i. Jag är bara lite förvirrad över hur jag ser ut om jag har BMI 17. Har inte speciellt stor koll egentligen, men vad är ett hälsosamt BMI? 18? Hur "illa" är 17 i undervikt?


   
SvaraCitera

1111PM:

Hur "illa" är 17 i undervikt?

Om man bantat dig ner till 17 så är det rätt illa, beroende på den vikt man hade innan. Nu inte inkluderat de med svag benstomme och helt enkelt kortväxta- dvs. de som varit underviktiga enligt mallen hela livet. Du verkar inte höra till den gruppen dock utifrån det du skriver.
17 är svältgränsen enligt WHO säger min läkare och allt under det bland ätstörningspatienter är alarmerande.


   
SvaraCitera

Ett hälsosamt BMI är generellt 19-20.
Take care


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Ett hälsosamt BMI är generellt 19-20.
Take care

Ah. I see. 20 låter lite väl mycket dock...

Take care du också, tack för många vettiga svar! ^^


   
SvaraCitera

1111PM:

C'mon. What's up med alla otrevliga människor i det här forumet?

är inte otrevlig säger sanningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte tjock, tvärtom


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag är några cm kortare och väger nästan 10 kg mer, och folk skriker då JAG säger att jag ska gå ner i vikt! Så ät människa!


   
SvaraCitera

1111PM:

Jag vet verkligen inte alls hur min kropp ser ut egentligen

posta nudepics så kan jag berätta[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

1111PM:

jag

1111PM:

är

1111PM:

smal

1111PM:

men

1111PM:

inte

1111PM:

filosofisk

nu blev det nog rätt[bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera