Aviseringar
Rensa alla

Är det konstigt att jag inte vill ha flickvän?


Ämnesstartare

Min mamma sa till mig häromdagen att jag alltid ser så ensam ut och hon undrar om jag inte skulle ta och hitta en flickvän att spendera min tid med.

Jag sa till henne att jag inte ser meningen med att ha en flickvän. Vad kan en tjej ge mig som jag inte redan har förutom sex liksom? Hon tyckte att jag resonerar konstigt men hon respekterar min åsikt så det blev ingen större diskussion av det egentligen. 

Iaf, hur resonerar ni? Jag tycker inte att man behöver en partner om man klarar sig själv och är bekväm med att vara ensam.
Nu har jag visserligen frågat chans på tjejer förut men nu när jag tänker på det så skulle det inte ge så mycket. Det enda jag skulle få ut är meningslöst sex och om det är det enda så kan jag lika gärna kolla på porr. Och min mamma älskar mig ju redan så det är ju också ett dött argument. 

Förstår inte behovet av att ha en partner men om jag nu har fel så upplys mig gärna. 


   
Citera

Hej. Jag tycker absolut du ska försöka skaffa tjej. Det är inte bara det med sex som är positivt utan att bara kunna kalla någon "sin" och hitta på massa roligt med dom, pussas kramas och känna när het och kärlek och då ksk även utforska varandras sexualitet (och det är roligt att göra) 


   
SvaraCitera

Tycker inte du ska skaffa tjej om du inte vill. Kanske har du bara inte hittat nån ty vill ha som flickvän än?


   
SvaraCitera

Asså gör d du mår bra av mår du bra själv va själv skit i va andra tycker d inte deras liv 


   
SvaraCitera

Om du inte känner att det är givande att ha en partner så borde du inte skaffa en. Det kommer bara såra din tjej om hon är emotionellt investerad i er relation medan du inte får ut något annat än sex. Även om många vill ha en partner så är det inget som alla måste vilja. Det är okej att inte känna det behovet.

Även om du inte känner så så är relationer viktigt för många människor av olika anledningar. Typ att det känns bra att ha någon att lita på som förstår en och som bryr sig om en, och som man känner likadant för. Utöver sex, som också kan vara hälsosamt och bra för en, så är det lite som en djupare form av vänskap. Det känns bra när man älskar någon och blir älskad tillbaka. Man litar på varandra, har kul tillsammans, hjälper varandra att må bättre och mycket mer. Det blir inte lika ensamt då. Om du känner att det är något du vill ha så kan du ju alltid tänka över och ändra dina åsikter om ämnet, annars så fungerar det minst lika bra att aldrig skaffa en partner.


   
SvaraCitera

Jag är nöjd med ensamheten. Mina vänner kommer och går, det tog väldigt lång tid för mig innan jag började fundera kring vad ett "förhållande" var tills jag mötte mina gymnasiekompisar som blivit dumpade och allt möjligt. Då började jag lyssna mer. Jag skulle aldrig stå ut med att smsa varje dag om jag fick ett förhållande, träffar jag någon vill jag att han ska kunna ge mig tid att vara ensam på och han ska kunna få vara ensam när han behöver det. Men det är lätt att det kan bli missförstånd där. Den ena kanske blir sur om man svarar sent, medan mittemot inte alls har några problem med det. 

Jag gillade din tanke där i början, mina två enda kompisar är helt motsatsen till varandra och förstår mig på helt olika sätt. Känner du någon gång att du tröttnar på ensamheten kan du fundera på vad det är som orsakar det. Jag saknar mer att jag inte kan börja träna en sport än och hitta pojkvän tillexempel. Men jag vet att det inte är helt omöjligt heller. Bara tid och vilja.


   
SvaraCitera

Dina argument mot känns lite tveksamma men var glad att du har möjligheten att välja din situation 


   
SvaraCitera

Ska man rationalisera bort sina problem så får man ju iaf se till att göra ett bättre jobb va


   
SvaraCitera

Du har aldrig haft tjej, det hör ju jag.


   
SvaraCitera