Aviseringar
Rensa alla

Är det möjligt att leva 2012 utan Google och Facebook?


Ämnesstartare

Storchen84:

Utan facebook: Ja definitivt. Utan google? Njaaaaa, betydligt svårare. Det beror på. Får man använda någon annan sökmotor så går nog det, men jag tänker inte testa.

Är det inte samma sak som, hur skulle man kunna klara sig utan att läsa? Är det inte typ samma potentiella makt som finns i facebook och google ect?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Som att vara homosexuell med andra ord?

Jag kan inte uttala mig om detta och om jag gör det så blir jag nog utskälld av ensamvargen pga bristande förståelse för utsatta grupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Är det inte typ samma potentiella makt som finns i facebook och google ect?

Google och facebook tycker jag inte ens går att jämföra. Facebook tycker jag är fullkomligt värdelöst jämfört med google.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer missa så satans mycket om jag tar bort mitt facebook-konto. Det är pga det jag behåller kontot, även om jag hemskt gärna slopar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här med att distansera sig från google har jag tänkt på, jag menar vilken jävla kunskap dom egentligen har om en, IB hade ju kommit i byxan direkt om dom haft den tillgången till information på sin tid. Men det är jävligt svårt då deras sökmotor och youtube är så pass överlägsna. Irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag kan inte uttala mig om detta och om jag gör det så blir jag nog utskälld av ensamvargen pga bristande förståelse för utsatta grupper.

Gulligt, [cute][cute]. Men om vi säger såhär, det är en norm att använda facebook som ungdom idag, och att bryta normer är aldrig lätt, man blir tvingad att definera sig själv ect ect.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Google och facebook tycker jag inte ens går att jämföra. Facebook tycker jag är fullkomligt värdelöst jämfört med google.

Intressant, förklara vad har fått dig till den uppfattningen? [smile]

nubbie:

Kommer missa så satans mycket om jag tar bort mitt facebook-konto. Det är pga det jag behåller kontot, även om jag hemskt gärna slopar det.

Aww [sad][sad]

dazed:

det här med att distansera sig från google har jag tänkt på, jag menar vilken jävla kunskap dom egentligen har om en, IB hade jag

Dom vet förmodligen mer om dig än din mamma [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Gulligt, . Men om vi säger såhär, det är en norm att använda facebook som ungdom idag, och att bryta normer är aldrig lätt, man blir tvingad att definera sig själv ect ect.

Jo det är nog sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Dom vet förmodligen mer om dig än din mamma

Tveklöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Spinoza -> Kant -> Hegel ->

läser du stats möjligtvis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

läser du stats möjligtvis?

Jag läser Matematik, vart fick du stats ifrån? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Intressant, förklara vad har fått dig till den uppfattningen?

Hur googlar du med facebook? Hur får du med facebook reda på något om något som du av någon anledning måste veta, eller bara är nyfiken? Hur upplyser du dig med facebook? Facebook är egentligen i grund och botten inget annat än en penismätar-tävling om vem som har flest vänner. Jag har som regel att bara ha irl-vänner och arbetskamrater där, men ingen av dom har facebook-vänner i ett antal som understiger tre-siffrigt. Vidare är det ytterst få jag sett ha färre än 100 facebook-vänner faktiskt...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

vart fick du stats ifrån?

Statskunskap, spinoza kant hegel osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur får du med facebook reda på något om något som du av någon anledning måste veta, eller bara är nyfiken?

Frågar en kompis, eller i en grupp med personer med din kunskapen?`

Storchen84:

Facebook är egentligen i grund och botten inget annat än en penismätar-tävling om vem som har flest vänner.

Ja för alla narcissiter ja...

Storchen84:

Jag har som regel att bara ha irl-vänner och arbetskamrater där, men ingen av dom har facebook-vänner i ett antal som understiger tre-siffrigt.

Okej, ja det finns begränsingar för hur många vi kan hålla daglig kontakt med ect. (runt 6-8 st) Allt över 500 är en abstrakt siffra ... att ha kontakt med mer än 150 personer på ett år är högst ovanligt. Kanske att man har det indirekt genom att man är med i grupper där man pratar till gruppen och inte till varje enskild person osv. Som nu när jag skrivier det här inlägget på um så har det eventuellt lästs av 50 personer.

Oavsätt jag tror jag svarat på din fråga. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Internet är fortfarande bara en fluga.


   
SvaraCitera