Aviseringar
Rensa alla

Är det möjligt för katter att ha ADD?


Starlights:

Det är för att den inte är kastrerad.. Om en katt inte ska vara kastrerad så är det för att den används inom avel, annars ser jag ingen orsak till att låta katter vara okastrerad..

Att det är ganska taskigt att kastrera nån som inte vill bli kastrerad tänker ju iofs jag spontant på som en anledning till att inte göra det.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Starlights:

Katten mår bättre av att bli kastrerad, den blir lugnare, bryr sig inte lika mycket över att skydda sitt revir, tyr sig mer till andra katter och sin(a) ägare.. Honkatter kan även få uvi om katten löper hela tiden utan att bli dräktig.

Jadå, jag vet. Hemma hos föräldrarna har vi som mest haft åtta katter samtidigt (några har varit stallkatter, andra har varit innekatter) så jag är van vid kattskötsel och också medveten om skillnaden mellan okastrerad/kastrerad. Dock är det så väldigt dyrt att kastrera dem, helt sjukt, och vi lever ju på studie- och bostadsstödet just nu, så det blir nästan så att man måste vänta lite, lite grann tills läget är lite bättre.

Kanske att mamma eller pappa skulle ge ett presentkort hos veterinären till jul [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Är detta normalt beteende?

Ja, speciellt om den

timeisrunningout:

Inte är kastrerad än

Innekatter kan ju lätt bli hyperaktiva då de har så liten yta att tjoa omkring på.
Hyper eller megaslöa fetknoppar.
Har två katter nu som är uppe på allt, river ner saker, springer runt runt, käkar upp sladdar och försöker klättra på dörrkarmar.
De är dock kastrerade. [tard]


   
SvaraCitera

Inte kastrerad och understimulerad är förmodligen dom grundliggande problemen.


   
SvaraCitera