Aviseringar
Rensa alla

Är det någon här som har OCD


Ämnesstartare

Jag har OCD (Obsessive Compulsive Disorder), tvångstankar och tvångsbeteende. Jag måste tvätta mig så fort jag tagit på något äckligt.

Jag har haft det tidigare. Jag kan inte ta på vissa saker och när jag inte har tillgång till tvål och vatten kan jag börja ja, till och med gråta.
Jag duschar varje dag, jag tvättar mig ofta och mina händer har börjat bli röda och knottriga. Jag kan börja gråta när jag tänker på en del människor bakterier.

Det här håller på att ta kål på mig, jag orkar inte leva med detta. Jag känner mig så ensam, jag vågar inte prata med någon. Dom kommer bara skratta..

Är det någon är på UM som också har OCD? Skulle vara lite peppande att skriva med någon som har samma problem som en själv. Någon som verkligen FÖRSTÅR hur det känns, än som inte bara säger "äh kom igen, det är inget farligt!"?


   
Citera

finns ju hjälp att få


   
SvaraCitera

psykolog verkar dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

psykolog verkar dumt.

Det tycker jag med, det är därför jag vill prata med någon som verkligen har OCD själv.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Det tycker jag med, det är därför jag vill prata med någon som verkligen har OCD själv.

Tror att en bra psykolog ger dig mer hjälp än en annan med ocd tbh.


   
SvaraCitera

Budolicious:

psykolog verkar dumt.

vill man inte bli frisk så[rolleyes]


   
SvaraCitera

isola:

vill man inte bli frisk så[rolleyes]

Iofs, jag vägrar gå till psykolog för min ormfobi [rolleyes]
dock lider jag ju inte va den så ofta.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Iofs, jag vägrar gå till psykolog för min ormfobi
dock lider jag ju inte va den så ofta.

Nej, OCD är jobbigare antagligen


   
SvaraCitera

btw. har du aldrig varit hos en psykolog utan gett dig diagnosen själv?
Det är ju rätt stor skillnad på att ha OCD eller små vanliga tvångstankar som varenda människa bär runt på.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Det tycker jag med, det är därför jag vill prata med någon som verkligen har OCD själv.

du hade haft det tidigare alltså? hur blev du av med det då om inte via typ kbt?§


   
SvaraCitera

Psykolog är absolut det bästa


   
SvaraCitera

har det lite, typ om jag kliar mig i röven och får bajs på fingret brukar jag tvätta händerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

du hade haft det tidigare alltså? hur blev du av med det då om inte via typ kbt?§

Det försvann, jag minns inte hur. Jag vill att min nuvarande försvinner också.


   
SvaraCitera

men svara inte då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

har det lite, typ om jag kliar mig i röven och får bajs på fingret brukar jag tvätta händerna.

Det gör en normal människa, man har inte OCD om man gör det.


   
SvaraCitera