Aviseringar
Rensa alla

Är det någon här som har sökt patent på något?


Ämnesstartare

Patent hos PRV på en uppfinning eller namn.
Mot all förmodan finns det någon här som personligen gjort det med tanke på er ålder. Kanske har någon som står er nära sökt patent?
Pris.
Process.
?

Har sedan barnsben varit extremt intresserad av patent. [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Min far hade patent för något slags upphängninganordning för handfat förut, sexig uppfinning. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Min far hade patent för något slags upphängninganordning för handfat förut, sexig uppfinning.

Hur gick det till, jag vill veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har patent på världen[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Hur gick det till, jag vill veta.

Jag har ingen riktig koll är inte hos farsan just nu, men jag kan bidra med den oviktiga informationen att PRV ligger i ganska otippade Sundsvall eller någon sån där random Norrländsk stad. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag har ingen riktig koll är inte hos farsan just nu, men jag kan bidra med den oviktiga informationen att PRV ligger i ganska otippade Sundsvall eller någon sån där random Norrländsk stad.

Processen som är roligt. Men tack ändå! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Processen som är roligt. Men tack ändå! [tard]

Har för mig det tog ett tag att få igenom patentet men jaja. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Pris.

Väldigt dyrt, tiotusentals kronor. Det beror väldigt på vad för patent du vill ha. Finns massa olika. Och sedan kan du söka patent för olika delar av världen.

mopsen:

Process.

Först måste du spendera en massa tid med att kolla att det du vill patentera går att patentera. Bäst är att anställa någon att göra det.
Sedan får du ansöka vilket kostar en massa pengar eftersom de ska kolla upp allt. Om det godkännes så får du prenumerera på ditt patent.
Det krävs att det är en ganska bra grej för att det ska löna sig.

dazed_and_confused:

PRV ligger i ganska otippade Sundsvall eller någon sån där random Norrländsk stad. [zzz]

Finns väl på olika ställen. Jag vet att det finns i Stockholm...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är ju ungdomar...

Klart vi har [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Först måste du spendera en massa tid med att kolla att det du vill patentera går att patentera. Bäst är att anställa någon att göra det.
Sedan får du ansöka vilket kostar en massa pengar eftersom de ska kolla upp allt. Om det godkännes så får du prenumerera på ditt patent.

[love] Intressant, men arbete.

Myksa:

Väldigt dyrt, tiotusentals kronor. Det beror väldigt på vad för patent du vill ha.

Vet, det suger. Speciellt de jävlarna som tar patent på något(namn) men ej brukar det. Och säljer namnet för mer än dubbla. Jag blir så förbannad. [mad]

Sming:

Klart vi har

Kan du förklara för mig hur det gick till då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Finns väl på olika ställen. Jag vet att det finns i Stockholm...

Huvudkontoret eller något sånt. [confused]


   
SvaraCitera