Aviseringar
Rensa alla

Är det någon som vill prata?


hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Jag gillar också djupare diskussioner, men det kan vara nice ibland med skoj och humor.

Jag tycker också att det är viktigt med humor. Att kunna skämta om jobbiga saker gör att dom av uppenbara skäl inte blir lika allvarliga och jobbiga.

Med 'skoj' antar jag att du menar struntprat? Där delar jag i så fall inte din åsikt, haha.


   
SvaraCitera

konst-ig:

Jag ser helt enkelt ingen mening i att prata strunt

låter som en väldigt tråkig inställning

enligt mina erfarenheter är det först efter man pratat en hel massa strunt med någon som man kan lära känna dem på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

låter som en väldigt tråkig inställning

Haha uppenbarligen får det tråkiga konsekvenser också


   
SvaraCitera

konst-ig:

Jag tycker också att det är viktigt med humor.

[y]

konst-ig:

Med 'skoj' antar jag att du menar struntprat? Där delar jag i så fall inte din åsikt, haha.

[n]

Vad är struntprat för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Vad är struntprat för något?

Struntprat är enligt mig ett uttryck man använder när någon säger ovidkommande eller meningslösa saker. Ett samtal som inte fyller någon betydelse.


   
SvaraCitera

konst-ig:

Struntprat är enligt mig ett uttryck man använder när någon säger ovidkommande eller meningslösa saker. Ett samtal som inte fyller någon betydelse.

Någon betydelse för vem? För vissa fyller samtal med strunt en hel del betydelse genom att man umgås och har trevligt, lär känna varandra o.s.v.

Inget i världen har egentligen någon större betydelse. Allt handlar om personliga smaksaker. Det som är betydelsefullt för dig kanske inte är det för någon annan, och tvärtom.

Just nu har vi för övrigt en betydelselös diskussion enligt din tolkning, men ändå fortsätter vi diskussionen. Lite ironiskt eller hur. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Någon betydelse för vem? För vissa fyller samtal med strunt en hel del betydelse genom att man umgås och har trevligt, lär känna varandra o.s.v.

Självklart är det som är meningsfullt för mig inte nödvändigtvis meningsfullt för någon annan. För mig är det alltså meningsfullt med djupare samtal, medan andra föredrar vardagliga samtal som håller sig på ytan.

- Razorblade -:

Inget i världen har egentligen någon större betydelse.

Inget i världen har väl egentligen någon betydelse överhuvudtaget.

- Razorblade -:

Just nu har vi för övrigt en betydelselös diskussion enligt din tolkning, men ändå fortsätter vi diskussionen. Lite ironiskt eller hur.

På vilket sätt är det här en betydelselös diskussion?


   
SvaraCitera

konst-ig:

Struntprat är enligt mig ett uttryck man använder när någon säger ovidkommande eller meningslösa saker. Ett samtal som inte fyller någon betydelse

Då är väl kallprat värre? Det är är anledning att jag sällan orkar prata med nya människor. Struntprat kan däremot fylla en nödvändig funktion ibland (att lätta upp stämningen, inte vara för seriös osv.).


   
SvaraCitera

konst-ig:

På vilket sätt är det här en betydelselös diskussion?

Inte enligt mig, men eftersom du föredrar djupare samtal kanske det här inte känns betydelsefullt för dig?


   
SvaraCitera