Aviseringar
Rensa alla

Är det någongång OK att sälja sex?


Ämnesstartare

Fabregas:

Du vill tydligen skapa dina egna normer som alla människor ska följa, låter inte demokratiskt.

OK så är det ju inte men ok. Förstår att du stöttar de rådande normerna ty du antagligen tjänar på dem.

Ha kul med att köpa horor för att ingen vill ha dig [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad dumma i huvudet människor är som ba

"människan är en ö"
"inga normer berör mig"
"jag vill detta faktiskt!!!!! jag kan tänka helt själv utan inverkan från annat!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mycket värra att köpa sex än att sälja sex, utnyttjning av utsatta personer ):
bättre att ba ge pengar för inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"är det okej att göra något om det inte får några negativa konsekvenser?"

öh.

ifall man pratar om prostitution i allmänhet snarare än i någon idealiserad form tycker jag rent att det principiellt inte är någon större skillnad på att sälja sin kropp för sex än att sälja den för hårt kroppsarbete eller något annat potentiellt skadligt, men den intima naturen i utförandet (aldrig har dessa ord varit så passande) gör riskerna är för svårberäknade och oproportionerliga till lönen. ett skitjobb som är så mycket skit att dess existens är svårt att rättfärdiga.

men det är mest min ståndpunkt gällande fenomenet i sig. ifall folk sedan är villiga att ta den risken kan jag inte riktigt förebrå dem för det beslutet, utan bara hoppas att de inte kom in på den banan i brist på alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skapar ju ett tvång och man gör sig själv och sin kropp till en vara. Men självklart skulle jag prostituera mig om det var nödvändigt för att rädda livet på min familj el dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Förstår att du stöttar de rådande normerna ty du antagligen tjänar på dem.

Allt i världen består inte av normer.

g*nus:

Ha kul med att köpa horor för att ingen vill ha dig [bigcheers]

Är du sur för att folk hellre har sex med horor än med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Allt i världen består inte av normer.

samhället är uppbyggt på normer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag vet inte. Tycker ju inte att sex ska vara någon handelsvara, då kan man väl lika gärna betala för att få en kram och sedan gå hem och runka istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Är du sur för att folk hellre har sex med horor än med dig?

Tycker mest det är hemskt patetiskt och ensamt att "behöva" köpa sex [smile] Vill absolut inte knulla en sådan patetisk och vidrig individ som inte vill ta ansvar för min njutning och behov av ömsesidighet och vilja i sexet utan att behöva sticka fram några tusen kronor för att "kompensera". [y]

Fabregas:

Allt i världen består inte av normer.

Jävligt mycket av hur vi beter oss - också sexuellt består av normer, jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker typ såhär om folk som skiter i sin sexpartner och bara slänger dem pengar för att de är totalt ignoranta as som struntar i att man ska ha sex med folk man vill, inte som man är övertalad med materiella ting till att knulla med:

Ligger där och luktar sexköp, lättöl och svett

Krossa alla fönster, slå in hans dörr
Låt honom veta, att inget är som förr
Säg som det är nu
Finns ingen väg tillbaks för nån som är en loser
Ett riktigt jävla as

Ta honom i gränden, på vägen hem
Hela världen vet att hans sista chans är bränd
Så krossa alla tänder, en efter en
Och om han inte fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Tycker mest det är hemskt patetiskt och ensamt att "behöva" köpa sex [smile]

Tycker det är taskigt att säga så om personer som t.ex. lider av handikapp eller någon sjukdom och därav har svårt att få sex på annat håll än genom prostituerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Tycker det är taskigt att säga så om personer som t.ex. lider av handikapp eller någon sjukdom och därav har svårt att få sex på annat håll än genom prostituerade.

Jaha, så folk ska behöva uppoffra sina kroppar till människor som inte kan knulla rent fysiskt? Fin inställning om alla människors rätt till sin egna kropp och vilja att kanske inte knulla handikappade om de inte vill.

Så jävla förnedrande för handikappade att någon måste "offra sig", och väldigt underskattande - visst fan kan handikappade få ha sex utan att behöva betala för det. De är ju kapabla till att vara attraherade och vara attraherande. Du kanske borde se över hur din syn på handikappade osv är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Jaha, så folk ska behöva uppoffra sina kroppar till människor som inte kan knulla rent fysiskt?

Nej, vem har sagt något om att behöva? Anser att man borde få bestämma vem man vill ha sex med, och om man vill ta betalt eller inte.

g*nus:

Fin inställning om alla människors rätt till sin egna kropp och vilja att kanske inte knulla handikappade.

Är du helt bakom flötet? Att människor har rätt sin egna kroppar är något jag förespråkar, till skillnad från dig som vill inte vill att man ska få sälja sin kropp om man vill.

g*nus:

Så jävla förnedrande för handikappade att någon måste "offra sig", och väldigt underskattande - visst fan kan handikappade få ha sex utan att behöva betala för det. Du kanske borde se över hur din syn på handikappade osv är?

Du borde se över din syn på alla människor egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Är du helt bakom flötet?

Vill inte att det ska finnas något skit om att sex ska vara en handelsvara eller uppoffringssak med materiella ting som kompensation. Kalla mig tråkig konservativ moralist men visst fan ser jag hellre sex som något man ägnar sig åt utan pengar inblandade.

Fabregas:

Du borde se över din syn på alla människor egentligen.

Du borde skaffa lite perspektiv på hur normer inverkar på människor, eller är du en sån där tok-individualist som är TOTALT "bakom flötet"? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

What tlaltecuhtli said


   
SvaraCitera