Aviseringar
Rensa alla

Är det någonsin ok att sänka sig till trakasserande äckelsmänniskors nivå?


Ämnesstartare

Svar på frågan: Nej. Det är inte okej.

Sedan tycker jag att det är bra att vanliga svenskar säger ifrån mot den kriminella verksamhet som öppet pågår på våra gator i form av tiggeriet. Men naturligtvis är det aldrig acceptabelt att trakassera eller använda våld mot någon. Tydligen så rörde det sig om en nazist så hans metoder är väl tyvärr inte särskilt förvånande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos

Alltsa... du vet val att det ar skillnad pa vandalisering och att kora ivag nagon?

N.W: mot den kriminella verksamhet som öppet pågår på våra gator i form av tiggeriet

Jaha, sa tiggeri ar ett brott nu. Du har uppenbarligen Bjorn Soder som forebild, forstar varfor du forsvarar honomMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Storchen84: Alltsa... du vet val att det ar skillnad pa vandalisering och att kora ivag nagon?

ser det som vandalisering att förstöra för någon. Så det är samma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: ser det som vandalisering att förstöra för någon. Så det är samma.

Det ar alltsa samma sak for dig att inte lata nagon sparka pa nagon som redan ligger som att sla sonder nagons hem och/eller bil? Seriost?

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Storchen84:

Det ar alltsa samma sak for dig att inte lata nagon sparka pa nagon som redan ligger som att sla sonder nagons hem och/eller bil? Seriost?

Hjärta

Våld är våld. Lika töntigt oavsett vilken anledning du har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Våld är våld. Lika töntigt oavsett vilken anledning du har.

Fast nu antar du att jag ska använda våld - har jag heller inte sagt något om. Ja, jag skulle använda våld - om jag behövde försvara mig själv eller någon annan. Men du verkar utgå ifrån att jag bara ska kasta mig på personen o slå honom blodig. Är det något som är "töntigt" så är det sådana antaganden.

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Storchen84:

Fast nu antar du att jag ska använda våld - har jag heller inte sagt något om. Ja, jag skulle använda våld - om jag behövde försvara mig själv eller någon annan. Men du verkar utgå ifrån att jag bara ska kasta mig på personen o slå honom blodig. Är det något som är "töntigt" så är det sådana antaganden.

Hjärta

Det är töntigt att förstöra för andra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Det är töntigt att förstöra för andra också.

Det är töntigt att tycka att det är töntigt att försvara någon som redan ligger och blir sparkad på.

Hjärta


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej det är att visa sig lika "dålig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: Nej det är att visa sig lika "dålig"

Nu... hängde jag inte med här. Om en person trakasserar och försöker skicka iväg en tiggare och en annan person kommer och stör denna personen i sitt trakasserande - är då personen som ingriper mot trakasserandet lika dålig som den som trakasserar tycker du?

Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Storchen84:

Det är töntigt att tycka att det är töntigt att försvara någon som redan ligger och blir sparkad på.

Hjärta

Det är töntigt att ge våld/förstöra/"sjunka till annans" nivå för att visa en poäng. Du är precis lika dålig som SD svinet om du gör dumheter mot hen. Ge fan i och om du ser det hända någongång framför dig så kan du agera. 


   
SvaraCitera
mynona

Nej, det är inte okej: kan man försvara ett ideal genom att bryta mot det? Då förstör man det parallellt med att man försvarar det

N.W: Sedan tycker jag att det är bra att vanliga svenskar säger ifrån mot den kriminella verksamhet som öppet pågår på våra gator i form av tiggeriet.

Vad spelar det egentligen för roll att de tigger? De stör ingen. Vill du inte ge pengar till en fattig människa så behöver du inte göra det. Vill du inte se personen kan du vända bort blicken. Jag förstår inte varför problemet att det finns tiggare skulle störa någon som inte besväras av det. Är det bara åsynen som stör har nog tiggarna själv betydligt värre sådana. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Ge fan i och om du ser det hända någongång framför dig så kan du agera.

Typiska "godheten" i det här landet och resten av världen, så less på det...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Vad spelar det egentligen för roll att de tigger? De stör ingen. Vill du inte ge pengar till en fattig människa så behöver du inte göra det. Vill du inte se personen kan du vända bort blicken. Jag förstår inte varför problemet att det finns tiggare skulle störa någon som inte besväras av det. Är det bara åsynen som stör har nog tiggarna själv betydligt värre sådana.

Tiggare blir ofta utnyttjade av kriminella eller är själva oftast småkriminella (så fattiga människor är oftast det). I kölvattnet av tiggeriet ökar också kriminaliteten och otryggheten. Dessutom är det en otrevlig syn på gatorna. 


   
SvaraCitera